تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

وزیر کار: 35 معدن‌کار جان خود را از دست دادند

  • 13 اردیبهشت 1396 - 14:49
وزیر کار: 35 معدن‌کار جان خود را از دست دادند

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید در حادثه انفجار معدن زغال سنگ در استان گلستان ۳۵ معدن‌کار جان خود را از دست داده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها جسد ۲۱ تن از معدن‌کاران به بیرون از معدن منتقل شده است.

به دنبال جان باختن شماری از معدنچیان در استان گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و حسن صادقلو استاندار گلستان از پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت تا شنبه ۱۶ اردیبهشت را به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ساعت ۱۲:۵۴ دقیقه ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت بر اثر افزایش گازهای حجیم داخل تونل منفجر شد.

به گفته صادق علی مقدم، مدیر کل بحران استان گلستان، معدنچیان به علت «انفجار شدید و درجه بالای مونواکسید کربن» جان‌شان را از دست داده‌اند.

در مورد زخمی‌های این واقعه آمار متفاوتی منتشر شده و رئیس خانه صنعت و معدن گلستان شمار مصدومان را تا کنون نزدیک به ٧٠ نفر اعلام کرده است.

حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفته که انفجار در عمق ۱۵۰۰ متری زمین رخ داده است.

حسن صادقلو، استاندار گلستان گقته که «به علت توقف واگن و لوکوموتیو در داخل تونل، سهل‎انگاری از طرف یکی از تعمیرکاران اتفاق افتاد و جرقه‎ای ایجاد شد که منجر به انفجار در تونل معدن شد.»

علی ربیعی، وزیر کار به همراه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به منطقه اعزام شده‌اند.

وزیر کار گفته است که کمیته‌ای برای یافتن علت این حادثه تشکیل یافته است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت این حادثه، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و از دستورهای خود به مقامات دولتی برای تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت مصدومان و خانواده‌های قربانیان سخن گفته است.

نیروهای امداد و نجات زیادی از شهرهای مختلف گلستان با امکانات و تجهیزات مختلف و استفاده از بالگرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در ۹۰ کیلومتری شرق گرگان است که گفته می‌شود مجموعا افزون بر ۵۰۰ کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

دیدگاه