کرونا در فارس؛ بیش از ۵۰۲ هزار مبتلا و ۷۲۸۸ جان‌باخته

  • 15 آذر 1400 - 11:44
کرونا در فارس؛ بیش از ۵۰۲ هزار مبتلا و ۷۲۸۸ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ بیمار جدید در مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس پذیرش و بستری شده و ۷ بیمار مبتلا نیز فوت کرده‌اند.

دکتر روح‌الله حسینی یکشنبه ۱۴ آذر با اعلام آخرین آمارهای مرتبط با کروناویروس در فارس، گفت: تعداد تست‌های تشخیصی کرونا در فارس تا امروز به عدد یک میلیون و ۷۶۸ هزار و ۳۲۷ تست رسیده که منجر به شناسایی ۵۰۲ هزار و ۵۵۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ شده است.

حسینی با بیان اینکه ۴۹۲ هزار و ۱۹ نفر از این بیماران بهبود پیدا کرده‌اند، گفت: با بستری شدن ۱۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعدادا کل افراد بیمار مثبت یا مشکوک دارای علائم بستری در بیمارستان‌های فارس ۸۳۹ نفر است که ۱۳۲ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت درمان هستند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین از جان باختن ۷ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس خبر داد و گفت: مجموع کسانیکه براثر ابتلا به کرونا در فارس جان باخته‌اند تاکنون به ۷۲۸۸ نفر رسیده است.

حسینی ضمن اشاره به اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۷۴ دُز رسیده است، اضافه کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۹۹ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۶۴ هزار و ۵۷۵ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به بازگشایی مدارس، از دانش آموزان خواست در مدت حضور در کلاس از ماسک استفاده کنند و از برداشتن ماسک خودداری کنند، زیرا استفاده از ماسک علاوه بر کروناویروس، از ابتلا به سایر ویروس های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز جلوگیری می کند.

دیدگاه