دستور استاندار برای کاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث رانندگی در فارس

  • 14 آذر 1400 - 13:30
دستور استاندار برای کاهش ۵۰ درصدی آمار حوادث رانندگی در فارس

استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان بر لزوم تلاش فرمانداران، اداره کل راهداری و شهرداری‌ها برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در فارس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در این جلسه، کاهش درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان را نیازمند همکاری تمام فرمانداران دانست و افزود: آمار فوت ناشی از تصادف در هر یک از شهرستان‌ها باید از سوی نهادهای مربوطه به فرمانداران اعلام و از آنها خواسته شود بر اساس ابزارهای قانونی که در اختیار دارند در چارچوب یک ‌جدول زمان بندی شده این آمار را تا پایان ۱۴۰۱ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات برای رفع مشکلات در این سطح از اهمیت حتما باید بر اساس ضوابط خاصی انجام شود و تمام مواردی که در این جلسه به عنوان دستور کار مطرح می‌شود باید پیش از این در جلسات کمیته‌های مربوطه به شکل تخصصی بررسی شده باشد.
استاندار فارس از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز خواست ظرف یک ماه آتی، برنامه زمانبندی رفع نقاط حادثه‌خیز استان را تدوین کند.
ایمانیه گفت: در صورت تامین بودجه‌های بیشتر، سرعت بخشیدن به این برنامه از اولویت‌‎های مدیریت ارشد استان خواهد بود.
وی افزود: ایجاد یک نرم‌افزار جامع تصادفات که در برگیرنده اطلاعات همه جانبه از ارکان‌های مختلف از جمله اورژانس، پلیس، راهداری و پزشکی قانونی باشد، در برنامه ریزی‌های زیرساختی بسیار اثر بخش است.
او اضافه کرد: با نظارت معاون عمرانی استانداری، ظرف دو هفته آینده، یک تفاهم نامه جدید بین شهرداری شیراز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص کمربندی شیراز منعقد و نهایی شود.
استاندار فارس تاکید کرد: این تفاهم باید منجر به کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در کمربندی شیراز شود.
ایمانیه همچنین خواستار ارائه آمار دقیق از خرابی دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان، تدوین برنامه‌ای اثر بخش برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در امر فرهنگسازی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش استفاده از کلاه ایمنی به میزان ۷۰ درصد تا پایان سال جاری شد.

دیدگاه