تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

اجرای طرح بازدید ایمنی از مدارس شیراز آغاز شد

  • 14 آذر 1400 - 14:28
اجرای طرح بازدید ایمنی از مدارس شیراز آغاز شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از آغاز بازدید ایمنی از مدارس این کلانشهر با هدف شناسایی و رفع مخاطرات خبر داد و گفت: این طرح تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

محمدهادی قانع شنبه ۱۳ آذر در نشست مجازی با خبرنگاران بیان کرد: در راستای برگزاری جشنواره شهر ایمن، با همکاری  معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل آموزش و پرورش استان، تمامی مدارس شهر شیراز بازدید ایمنی خواهند شد.

او با اشاره به اختصاص یکی از محورهای جشنواره به ایمنی مدارس، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه برگزاری جشنواره بزرگ شهر ایمن توسط سازمان آتش نشانی و  گتعطیلی مدارس و حضور نیافتن دانش آموزان برای انجام بازرسی‌های ایمنی، فرصت خوبی فراهم شده است تا کارشناسان سازمان از مدارس بازدید و طی آن چک لیستی که دارای آیتم‌های مختلف برای ایمنی اجزای غیر سازه‌ای مدارس است تکمیل و سطح خطرپذیری مدارس مشخص شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد:  این طرح دارای بخش‌های آموزشی و بازدید ایمنی از مدارس است و با توجه به هدف اصلی آن که افزایش ایمنی مراکز آموزشی شهر شیراز است، کارشناسان پیشگیری این سازمان پس از بازدید اولیه و تکمیل چک لیست‌ها، مجددا  از این مدارس بازدید کرده و بررسی می‌کنند که موارد و نکات ایمنی که قبلا نسبت به آن تذکر داده شده بود، به مرحله اجرا درآمده باشد.

به گفته قانع، طرح بازدید ایمنی از مدارس سطح شهر با هدف شناسایی و رفع مخاطرات است که تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت و در پایان برترین مدارس مشخص و از مدیران آنها تجلیل خواهد شد. 

دیدگاه