تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

واکسینه شدن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در فارس علیه کرونا

  • 07 آذر 1400 - 11:11
واکسینه شدن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در فارس علیه کرونا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که تاکنون حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس، هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر عباس رضائیان‌زاده شنبه ۶ آذر در جلسه اعلام آخرین آمار شیوع کروناویروس در فارس، گفت: مجموع دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۰۳ دُز رسیده است.

رضائیان‌زاده گفت: از کل واکسن‌های تزریق شده، سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۰۵ دُز مربوط به نوبت اول و دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی در فارس تهیه و به شناسایی ۴۴۰ هزار و ۱۹۶ بیمار مثبت قطعی منجر شده است، گفت: با انجام ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ مورد تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون ۵۸ هزار و ۵۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۸ هزار و ۷۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: تعداد ۴۸۶ هزار و ۹۵۴ از این بیماران بهبود یافته‌اند.

او با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی شیراز بستری شده‌اند، گفت: اکنون ۱۱۲۸ بیمار مبتلا به کرونا یا دارای علائم مشکوک این بیماری در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

رضائیان زاده در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۷ هزار و ۲۲۹ نفراعلام کرد.

این مقام مسئول با این هشدار که با توجه به روند کاهشی بیماری در روزهای اخیر، با کاهش حساسیت و ساده انگاری برخی افراد در جامعه مواجهیم، از مردم خواست تا استفاده از ماسک مورد توجه قرار دهند، زیرا در کنار واکسن زدن باید شیوه نامه های بهداشتی نیز رعایت شود.

رضائیان زاده با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از مردم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، از دیگر افرادی که واکسن دریافت نکرده اند خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

دیدگاه