افزون بر ۷۶ درصد بالای ۱۲ ساله‌های فارس واکسینه شده‌اند

  • 04 آذر 1400 - 16:32
افزون بر ۷۶ درصد بالای ۱۲ ساله‌های فارس واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون، ۸۸ و نیم درصد دُز اول و ۷۶ درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید وحید حسینی چهارشنبه سوم آذر در چهارصد و پنجاه و یکمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش تیم‌های واکسیناسیون فارس برای گسترش پوشش جمعیت واکسینه فارس، از افرادی که تا کنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا با تسریع در مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون، در افزایش ایمنی عمومی جامعه سهیم شوند.

او با اعلام نتایج آخرین بررسی‌های آماری در خصوص تاثیر واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پیامد مثبت توجه به این دو اصل مهم را حفاظت از سلامت خود و جامعه در برابر این بیماری دانست.

حسینی با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، بیشترین آمار جانباختگان این بیماری طی روزهای اخیر را مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت در راستای حفظ سلامت مردم استان در برابر این بیماری، رسالت اصلی مجموعه سلامت است که با تمام توان و به صورت جدی دنبال می‌شود. 

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از مردم استان برای مشارکت جدی در ایمن سازی جامعه، افزود: پایبندی مردم به این مسئولیت مهم، بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال کروناویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن پیگیری آخرین روند واکسیناسیون در استان و آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان های استان، روند بهبودی مبتلایان و علل جان باختن بیماران طی ۲۴ساعت گذشته در استان پرداخت.

دیدگاه