بازدید مقام ارشد قضایی فارس از زندان شیراز

  • 29 مهر 1400 - 14:15
بازدید مقام ارشد قضایی فارس از زندان شیراز

در آغاز هفته وحدت و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت سرزده از زندان مرکزی شیراز بازدید کرد و به بررسی روند اعطای تسهیلات قانونی به مددجویان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان در بازدید از زندان عادل آباد شیراز، با  تأکید بر اینکه استفاده از مجازات حبس زمانی مؤثر است که متناسب با بزه ارتکابی بوده و زمینه تأدیب و باز اجتماعی شدن زندانی شود را فراهم نماید تأکید کرد: مسئولیت مستقیم فرد زندانی با قاضی صادر کننده رأی است و لازم است قضات در ابتدای هر روز توجه ویژه ای به پرونده های دارای زندانی داشته باشند و از سرکشی مستمر از زندان غافل نشود.

موسوی با اعلام این خبر که طی دو روز گذشته و به مناسبت عید بزرگ میلاد پیامبر (ص) ۲۹۰ تن از زندانیان با دریافت تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده اند، گفت: از این تعداد ۲۵۰ تن با اعطای مرخصی و ۴۰ تن نیز با با استفاده از مرخصی پایان حبس از زندان عادل آباد آزاد شدند.

او خاطرنشان کرد که در این هفته ۵ زندانی واجد شرایط نیز پس از موافقت دادگاه با استفاده از پابندهای الکترونیکی فرصت حضور در کانون گرم خانواده و بازگشت به فعالیت اجتماعی را به دست آوردند. 

موسوی یادآور شد که در این بازدید هم تعدادی از مددجویان واجد شرایط استفاده از آزادی مشروط و تعلیق مجازات نیز شناسایی که در روزهای آتی پرونده های این افراد برای اظهار نظر مقام قضایی به شعب مربوطه ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش، موسوی طی این بازدید شبانه با حضور در بند سبز و اندرزگاه قرآنی زندان عادل آباد شیراز ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان مشکلات حقوقی و قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

موسوی در ادامه بازدید از زندان عادل آباد به اخذ گزارش حضور قضات در روزهای اخیر و میزان اعظای تسهیلات توسط قضات در روزهای گذشته پرداخت .

دیدگاه