دانش‌آموزان از آتش‌سوزی در کلاس درس جان سالم به در بردند

  • 23 بهمن 1395 - 12:39
دانش‌آموزان از آتش‌سوزی در کلاس درس جان سالم به در بردند

بخاری نفتی یک مدرسه در روستای «میان گلال» خرم‌آباد در استان لرستان دچار آتش‌سوزی شد. در این حادثه که صبح روز شنبه ۲۳ بهمن رخ داد، دانش‌آموزان جان سالم به در بردند.

فضل‌الله رشیدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد به خبرگزاری مهر گفته که این آتش‌سوزی ساعت ۹:۴۴ صبح امروز رخ داده و نیروهای آتش‌نشانی در «کمتر از شش دقیقه» آتش را مهار کردند.

به گفته وی، کارشناسان علت حادثه را «نشت بخاری نفتی» اعلام کرده‌اند.

در چند هفته گذشته نیز چند مورد آتش‌سوزی در مدارس ایران از جمله در استان‌های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و همدان رخ داده که خسارت جانی نداشته است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی آموزش وپرورش هنوز ۸۴ هزار کلاس درس از ۵۵۹ هزار کلاس درس در ایران با بخاری گرم می‌شوند.مقامات آموزش و پرورش می‌گویند تا پایان امسال در ۵۰ هزار کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد راه‌اندازی می‌شود و راه‌اندازی سیستم گرمایشی برای ۳۴ هزار کلاس دیگر «نیازمند تحقق بودجه و گازرسانی» است.

در سال‌های گذشته آتش گرفتن این نوع بخاری‌ها باعث مرگ و یا سوختگی شدید دانش‌آموزان نیز شده است.

از جمله در ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱ آتش‌گرفتن بخاری در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی باعث سوختگی ۲۹ دانش‌آموز دختر شد که دو نفر از آن‌ها جانشان را از دست دادند.

همچنین در ۱۴ آذر ۱۳۸۵ آتش‌سوزی مدرسه درودزن در شهرستان مرودشت استان فارس باعث سوختگی هشت دانش‌آموز شد.

دیدگاه