مخالفت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با طرح حذف اعدام قاچاقچیان

  • 11 اردیبهشت 1396 - 19:03
مخالفت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با طرح حذف اعدام قاچاقچیان

 سرتیپ دوم سعیدمسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران، گفته است که با طرح حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر مخالف است.

سرتیپ زاهدیان تاکید کرده است که نیروی انتظامی “مجری قانون” است و افزوده است که در این چارچوب “هر چه تصویب شود (را) اجرا می‌کنیم اما نظر تخصصی ما این است که در مقطع فعلی حذف اعدام باعث تجری مجرمین می‌شود.”

به گزارش فارس آقای زاهدیان گفته است “درصورتی که این قانون تصویب شود حتماً تعداد افرادی که درگیر قاچاق می‌شوند ـ به دلیل سودآوری بالای این مواد ـ افزایش پیدا خواهند کرد.”

وی گفته است که نمایندگان ارایه دهنده این طرح در مجلس “مصالح کشور را در نظر می‌گیرند، اما در بعضی جاها اشتباهات محاسباتی وجود دارد.”

اخیرا گروهی از نمایندگان طرحی را به مجلس ارائه کرده‌اند که بر مبنای آن مجازات حبس، جایگزین اعدام قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود و اعدام فقط به اتهام قاچاق مسلحانه محدود می‌شود.

یحیی کمال‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس چند هفته قبل گفته بود که ۵۳۰۰ نفر در ایران به اتهام حمل مواد مخدر در زندان‌ها هستند و در انتظار اعدام به سر می‌‌برند.

به گفته این نماینده مجلس، در صورت تصویب طرح حذف اعدام از قاچاقچیان مواد مخدر، این قانون افرادی را که پیش از تصویب این قانون زنداین شده‌اند نیز شامل خواهد شد.

دیدگاه