خسارت جانی و مالی وقوع طوفان در فارس

  • 05 مرداد 1400 - 11:22
خسارت جانی و مالی وقوع طوفان در فارس

مدیرکل مدیریت بحران فارس اعلام کرد در پی طوفان و جاری شدن سیلاب طی روزهای گذشته در شهرستان‌های جنوبی استان، علاوه بر وارد کردن خسارت به زیرساخت‌ها، خسارت جانی نیز در پی داشت.

رحیم آزادی دوشنبه ۴ مردادماه به خبرنگاران گفت: طی ۲ روز گذشته ١٩۶ تیر چراغ برق و ١٨ دستگاه ترانس برق براثر وقوع تندباد و طوفان سقوط کرد و ٧ کیلومتر خط شبکه انتقال و توزیع برق نیز با مشکل مواجه و از مدار خارج شد.

او با بیان اینکه طوفان خسارت جانی هم به دنبال داشت، افزود: در دشت احمد شهرستان فسا یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه در برخی مناطقی از استان با قطعی چند ساعته برق مواجه شدیم، افزود: با تلاش اکیپ‌های تعمیرات شرکت برق منطقه‌ای فارس، اکنون جریان برق سراسر استان وصل است.

آزادی همچنین خاطرنشان کرد: در بیشتر شهرستان‌های جنوبی فارس خسارت‌هایی به واسطه وقوع طوفان و جاری شدن سیلاب به نخلداران و تولیدکنندگان سایر محصولات کشاورزی وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران فارس با اشاره به اعزام تیم‌های امداد و نجات در سطح استان، گفت: ۴۴ امداد گر جمعیت هلال احمر در قالب ١۴ تیم عملیاتی با حضور در مناطق درگیر سیلاب علاوه بر تخلیه آب در منازل، اقدام به توزیع اقلام زیستی مثل چادر، پتو و مواد غذایی کردند.

آزادی به خسارت طوفان در شیراز نیز اشاره و اضافه کرد: در پی وزش تندباد در شیراز ٣٠ حادثه شامل شکستگی درخت، افتادن اجسام از ارتفاع، نا ایمنی جرثقیل‌ها و ریزش بخشی از ساختمان‌های نیمه تمام بود رخ داد که آتش نشانان با حضور در محل‌های حادثه اقدام به امداد و نجات کردند.

دیدگاه