۹ هزار و ۹۱۳ مورد پلمب از ابتدای کرونا در استان فارس؛ ۱۵۵ هزار خودرو برگشت داده شدند

  • 02 مرداد 1400 - 11:56
۹ هزار و ۹۱۳ مورد پلمب از ابتدای کرونا در استان فارس؛ ۱۵۵ هزار خودرو برگشت داده شدند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا آخرین وضعیت استان و اعمال محدودیت‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور بعدازظهر امروز در نشستی مجازی با خبرنگاران به ارائه آخرین وضعیت استان فارس پرداخت و اظهار داشت: محدودیت‌ها و سختگیری‌ها همچنان ادامه دارد و حفظ سلامت مردم خط قرمز ستاد استانی مقابله با کرونا است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظارت و بازرسی از اصناف گفت: در باره اصناف و مشاغل تمرکز بر روی ۷ صنفی است که به لحاظ مکان خطر شیوع کرونا در آنها بیشتر است و این صنوف در فضای سربسته امکان فعالیت ندارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به این ۷ صنف افزود: رستوران‌ها، تالارها کافی شاب‌ها،  قهوه‌خانه‌ها، نمایگشاه‌ها، سالن‌های سینما، استخر، شهربازی و باغ وحش اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده فعالیت با آنها برخورد جدی می‌شود.

قاسم‌پور با اشاره به آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا ۳۰ تیرماه بیان کرد: در حوزه اصناف تاکنون ۸۶۰ هزار و ۷۴۵ بازدید صورت گرفته که منجر به ۳۲ هزار و ۱۸۷ اخطار و ۹ هزار و ۹۱۳ مورد پلمب شده است.

وی با اشاره به محدودیت و منع تردد خودروها نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی برای خودرو های شخصی متخلف ۳۱۵ هزار و ۸۴ مورد تذکر لسانی داده شده است و ۱۵۵ هزار و ۳۵۳ خودرو نیز برگشت داده شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: جریمه‌های ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی و همچنین جریمه یک میلیون تومانی همچنان برقرار است و در این حوزه نیز از ابتدا تا ۳۰ تیرماه ۵۴۴ هزار و ۴۱۴ خودرو جریمه شدند.

وی با بیان اینکه در  حوزه ادارات و سازمان‌ها نیز نظارت‌ها با جدیت اعمال می‌شود گفت: تاکنون ۸۱۵ مورد بازدید صورت گرفته که منجر به ۱۸۸ مورد تذکر کتبی و معرفی ۷ مدیر به هیئت تخلفات اداری شده است.

قاسم‌پور با اشاره به دیگر موارد مربوط به محدودیت‌ها افزود: در حال حاضر مسافرت آنچنانی به استان نمی‌شود و بسیاری از افراد نیز برگشت داده می‌شوند اما بسیاری از کسانی که با پلاک غیربومی وارد می‌شوند بیماران غیرکرونایی هستند که برای درمان به شیراز آمدند که انسانیت و اخلاق حکم می کند که کمک کنیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: برخی از افراد نیز برگ تردد ضروری دارند یا اینکه پلاک غیربومی است اما اینجا ساکن هستند.

وی با بیان اینکه  مشکل اصلی در تجمعات است نه مسافرت‌ها گفت: کرونا طولانی شده مردم بسیاری از مراسمات خود را هر چند با جمعیت کمتر برگزار می‌کنند اما برخی از نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود که باید در این زمینه نیز بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

قاسم‌پور درباره برگزاری مراسمات محرم نیز افزود:  برخی از موارد اختیار با استان نیست مثلا برای محرم و اعیاد غدیر و قربان بنا شد مشابه سال گذشته انجام دهند و استان‌ها در این زمینه اختیاری ندارند، تصمیم ستاد ملی کرونا است.

دیدگاه