تبلت‌ها را برای ثبت رجیستری روشن کنید

  • 02 مرداد 1400 - 14:52
تبلت‌ها را برای ثبت رجیستری روشن کنید

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق استان فارس از دارندگان تبلت خواست که با توجه به تمدید نشدن مهلت رجیستری، نسبت به روشن کردن دستگاه خود برای ورود به شبکه ارتباطی کشور اقدام کنند.

سید احمد احمدی‌زاده، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: فاز دوم رجیستری که از دوم مردادماه جاری و با رجیستری تبلت‌ها آغاز می‌شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: با توجه به مزایای گسترده طرح رجیستری برای ساماندهی بازار گوشی، بهره‌گیری از آن برای ساماندهی بازار سایر دستگاه‌های سیم کارت خور از جمله تبلت که به ویژه در ایام کرونا در سطح گسترده مورد استفاده دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان دانشگاه قرار می‌گیرد در دستور کار قرار گرفته است.
احمدی‌زاده ادامه داد: بر این اساس، تبلت‌های با نشان تجاری لنوو از روز شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰ و سایر نشان‌های تجاری تبلت از نهم مردادماه ۱۴۰۰ مشمول این طرح خواهند شد و پس از تاریخ‌های مذکور صرفا تبلت‌هایی امکان استفاده از خدمات اپراتوری را خواهند داشت که به شکل قانونی وارد کشور شده باشند و به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای دستگاه‌های موجود نزد کاربران در سطح کشور، دارندگان تبلت باید پیش از تاریخ‌های مذکور اقدام به رجیستری دستگاه خود کنند.
وی، در خصوص نحوه رجیستری نیز گفت: برای این منظور دارندگان تبلت ابتدا باید سیم کارتی را درون تبلت خود قرار داده و سپس نسبت به برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: سپس برای حصول اطمینان از رویت شدن کد IMEI تبلت در شبکه کشور، از طریق سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir و یا اجرای کد دستوری #۷۷۷۷* و وارد کردن شناسه IMEI که از طریق اجرای کد دستوری #۰۶#* بدست می‌آید اقدام کنند.
احمدی‌زاده تصریح کرد: دارندگان تبلت‌ها باید توجه داشته باشند که صرف استفاده از WIFI و اتصال به شبکه دستگاه را در شبکه اپراتوری قابل رویت نمی‌کند و قراردادن سیم کارت در دستگاه و انجام فرایندهای مذکور برای رویت در شبکه ضروری است.
وی افزود: همچنین به خریداران تبلت پس از تاریخ‌های فوق نیز توصیه می‌شود پیش از خرید نسبت به استعلام اصالت دستگاه مورد نظر اقدام کرده و در صورت قانونی بودن اقدام به خرید کنند.
او اظهار داشت: با اجرای طرح رجیستری که از سال ۹۶ و به منظور مقابله با قاچاق دستگاه‌های سیم کارت خور آغاز شد، ۶۳ میلیارد دلار از حجم قاچاق در کشور کاسته شده و درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی را نیز برای دولت به دنبال داشته است.
احمدی‌زاده گفت: هم‌اینک واردات گوشی منوط به تایید اصالت و گذراندن استانداردهای سلامت آن در آزمایشگاه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و علاوه بر این، خدمات پس از فروش گوشی نیز ساماندهی شده و از طریق استعلام اصالت گوشی، شرکت وارد کننده، شرکت گارانتی کننده و تاریخ و آغاز گارانتی، به شکل الکترونیکی به استعلام کننده اعلام می‌شود و ضمن حذف ضمانت‌های (گارانتی) تقلبی، هرگونه شکایت از کیفیت خدمات شرکت‌های ضمانت کننده نیز از طریق مراجع نظارتی قابل پیگیری است.

دیدگاه