مهارت‌آموزی زندانیان فارس در دستورکار است

  • 02 مرداد 1400 - 13:16
مهارت‌آموزی زندانیان فارس در دستورکار است

مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: در آیین نامه جدید سازمان زندان‌ها، ظرفیتهای خوبی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان به معنای واقعی و بازگشت آنها به جامعه درنظر گرفته شده و مهارت‌آموزی آنها در دستور کار است.

روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان فارس در مطلب ارسالی روز جمعه از قول اسحاق ابراهیمی در بازدید از زندان مرودشت افزود: زندانی برای دریافت تسهیلات قضایی باید ضمن حضور فعال در برنامه های اصلاحی و تربیتی، مطالبه گر باشد.

وی خطاب به محکومان اظهارداشت: اگر ۲۰ نفر از شما عزیزان، تمایل دارد در دوره آموزشی آرایشگری یا هر دوره ای که زندان شرایط برگزاری آن را دارد شرکت کند از رئیس زندان مطالبه گری کنید تا دوره مدنظر برگزار شود.
مدیرکل زندان های فارس با تاکید بر مشارکت زندانیان در برنامه های حرفه آموزی و اشتغال و کسب درآمدزایی برای خود و خانواده هایشان و پرکردن اوقات فراغت خود، به مسئولین و کارکنان زندان ها نیز تاکید کرد که زمینه ایجاد اشتغال زندانیان را با کمک خیرین و بخش خصوصی و بنیاد تعاون فراهم کنند.
ابراهیمی همچنین با اشاره به تغییرات در آیین نامه جدید سازمان زندان ها گفت: آیین نامه جدید ابلاغ شده و موادی که مرتبط با اعطای تسهیلات به زندانی است زندانی باید به آن پایبند باشد و زندانیان نیز باید تغییرات را مدنظر داشته باشند و از این تغییرات به نفع خود استفاده نمایند تا بتوانند تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: در آیین نامه قبلی، زندانی برابر با قانون با گذراندن یک ششم حبس از تسهیلات قضایی بهره مند می‌شد اما در آیین نامه جدید برای اعطای مرخصی، شرایطی در نظر گرفته شده است و زندانی باید در تمامی برنامه هایی که در قالب فرایند اصلاح و تربیت اجرا می شود شرکت و نمره اعتباری لازم را کسب کند.
ابراهیمی تاکید کرد: اگر زندانی نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی، حرفه آموزی، اشتغال و… بی تفاوت باشد یقین داشته باشد که امتیازی شاملش نمی‌شود چون در شورای طبقه بندی باید رئیس زندان، مددکار و سایر اعضا رفتار و عملکرد زندانی را تایید کنند تا از تسهیلات قضایی بهره مند شود.
مدیرکل زندان های فارس همچنین در بازدید از زندان کازرون بر تلاش برای اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان استان تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: با برگزاری دوره های مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی زمینه اشتغال پایدار زندانیان را فراهم می‌شود.
وی در ادامه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زندان و رسیدگی به پرونده زندانیان مالی تأکید کرد.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز و شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب مرکز استان فارس واقع است.

دیدگاه