تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

حدود ۱۲.۵ درصد مردم فارس واکسینه شده‌اند

  • 30 تیر 1400 - 12:36
حدود ۱۲.۵ درصد مردم فارس واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که تاکنون ۱۲.۵ درصد از کل جمعیت استان فارس علیه بیماری کرونا، واکسینه شده‌اند.

مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۹ تیر در سیصد و سی و ششمین جلسه روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز که با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد پیش رو و دهه امامت و ولایت، با اشاره به برگزاری ۳۶۵ نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در روزها و ماه های گذشته و ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی کارگروه های مختلف این ستاد، نخستین اولویت و دغدغه تمام مجموعه سلامت فارس را خدمت رسانی به بیماران و مراجعان و نجات جان انسان ها برشمرد.

این مقام بهداشتی درمانی در فارس گفت: با تلاش های انجام شده، به ویژه در زمینه مقابله با ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

او با معرفی کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و سامانه های ایجاد شده در دانشگاه برای تسهیل روند خدمت رسانی به مردم، از تصویب دو هزار و ۷۲ مصوبه در ۳۶۵ نشست برگزار شده تا امروز در این ستاد خبر داد که بیشتر این مصوبات مربوط به حوزه بهداشت و معاونت بهداشت دانشگاه بوده است.

لطفی با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در گذرگاه هشت استان جنوبی قرار گرفته و مراجعات بسیاری از استان های همجوار به فارس برای دریافت خدمات درمانی وجود دارد، خدمت به مردم و بیماران از سراسر کشور را افتخاری برای تمام مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حدود ۱۲.۵ درصد جمعیت فارس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: آموزش های لازم به تمام عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون ارایه شده است و در صورت تامین واکسن موردنیاز در استان، روند واکسیناسیون عمومی کرونا با سرعت ادامه می یابد.

آماده شدن بیمارستان پشتیبان شماره ۲ شیراز 

لطفی همچنین از آماده شدن بیمارستان پشتیبان شماره ۲ شیراز برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مراجعه به مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته استان، چنانچه دستورالعمل های بهداشتی به درستی رعایت نشود، شاهد وضعیت سختی در روزهای آینده هستیم.

دیدگاه