شهردار شیراز: طی ۴سال یک مورد تغییر کاربری هم در باغ های گروه یک نداشتیم

  • 30 تیر 1400 - 14:24
شهردار شیراز: طی ۴سال یک مورد تغییر کاربری هم در باغ های گروه یک نداشتیم

شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز را حدود ۴ سال پیش با ۴ هزار و۱۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و بدهی کنونی شهرداری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، مهندس حیدر اسکندرپور در یک نشست خبری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری شیراز در دوره اخیر صرف اتمام پروژه‌های نیمه تمام شده است، افزود: پروژه زیرگذر گلستان در ابتدای فعالیت این دوره از مدیریت شهری ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود که با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان هزینه دیگر در این دوره به پایان رسید.

 وی خاطر نشان کرد اینکه پروژه را به نام چه کسی ثبت کنیم مهم نیست چرا که اعداد و آمار و اسناد گویای تلاش‌ها در دوران مسئولیت افراد بوده و هدف خدمت رسانی به مردم است.

 اسکندرپور با اشاره به صحبت‌های اخیر شهردار سابق شیراز درباره بدهی‌های شهرداری نیز با تاکید بر اینکه همه اسناد مالی در شهرداری ثبت شده و با گفتن من و دیگری واقعیت تغییر نمی‌کند، عنوان کرد: بر اساس این اسناد دوره گذشته شهرداری در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ بدهی ۴ هزار و ۱۷۰میلیارد تومانی را به دوره فعلی تحویل داده که شامل ۱۰۰۸ میلیارد تومان بدهی بانکی، ۱۵۶۷ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و ۱۵۹۹ میلیارد تومان اوراق مشارکت است که بر اساس قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان دلار در آن زمان این بدهی ۱میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد : بدهی بانکی ۱۰۰۸ میلیارد تومانی باقی مانده از دوره گذشته تبدیل به ۲۶۰۰ میلیارد تومان شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود تسهیلاتی بوده که در گذشته گرفته شده است.اسکندرپور یادآور شد: مجموع تسهیلات دریافتی شهرداری از بانک طی ۴ سال گذشته ۵۴۹ میلیارد تومان بوده که ۵۱۳ میلیارد از این میزان بازپرداخت شده است.

به گفته شهردار شیراز بدهی  پیمانکاران در ۳۱ شهریور ۱۳۹۶  حدود ۱۵۶۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این رقم به  ۱۲۰۳ میلیارد تومان رسیده است.اسکندرپور بیان کرد: اوراق مشارکت بازمانده از دوره قبل  ۱۵۹۹ میلیارد بود که اکنون به ۱۷۰۰ میلیارد رسیده و به رغم اینکه در همین دوره اوراق مشارکت جدیدی برای خط دوگرفته شده، تسویه بخشی از اوراق سبب شده این عدد افزایش چشمگیری نداشته باشد.

شهردار شیراز بدهی کنونی شهرداری را ۵۵۰۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: شهرداری را در سال ۹۶ با ۴۱۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که بر اساس قیمت دلار که امروز ۲۵ هزار تومان است این رقم معادل ۲۲۰ میلیون دلار بدهی بوده است.

 در شهرداری نباید کار سیاسی انجام داد

وی با تاکید بر این مطلب که در شهرداری نباید کار سیاسی انجام داد و به نفع گروه و یا جریان خاص اقدام کرد،افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۹۷ درصد کل بودجه عمرانی شیراز به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت و در سال ۹۹ فرصت پیدا شد که پروژه‌های جدید شروع و انجام شود.

 بافت تاریخی یک ثروت است

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در دهه‌های گذشته به بافت تاریخی شیراز توجه خاصی نشده بود، گفت: بافت تاریخی یک ثروت بود و در دو سال گذشته اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

اسکندرپور در پایان گفت: اقدامات ما در بافت تاریخی شیراز معادل ۴٠ سال گذشته است و این ادعا با رقم و عدد و پروژه قابل اثبات است و پس از پایان دوران کرونا، بافت تاریخی حتما یکی از فرصت‌های جدی گردشگری شهر شیراز خواهد بود.

در شیراز بالغ بر  500 کیلومتر مسیر دوچرخه داریم

شهردار شیراز در پاسخ به این پرسش عملکرد دوچرخه های بی‌دود و تکمیل زیر ساخت ها برای استفاده از این مد حمل و نقلی گفت: هم اکنون  در شیراز بالغ بر  500 کیلومتر مسیر دوچرخه داریم بطوری که  جنوبی ترین منطقه تا شمالی ترین مناطق دارای ایستگاه های دوچرخه های بی‌دود است همچنین مسیرهای ویژه در شهرداری منطقه ۷و۱۱برای دوچرخه سورای شهروندان در نظر گرفته شده است.

یک مورد تغییر کاربری در باغ های گروه یک نداشتیم

شهردار شیراز در پاسخ به این پرسش که در طول دوران مدیریت فعلی برای حفظ و نگهداری باغ های قصر دشت چه عملکردی داشته است گفت:در دوره مدیریت فعلی با مصوبات شورا برای حفظ باغ ها اقدامات خوبی با همکاری باغداران صورت گرفته است و طی ۴سال حتی یک مورد تغییر کاربری در باغ های گروه یک نداشتیم.

اسکندر پور بار دیگر تاکید کرد در خیابان ارم تنها باغ شیراز که ثبت جهانی است باغ ارم است و شهرداری با سنگفرش کردن این خیابان که مورد اقبال شدید مردم قرار گرفته است یک قرارداد ۲۰میلیارد تومانی با پیمانکار پروژه منعقد کرده است .

دیدگاه