تلاش برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در فارس

  • 29 تیر 1400 - 16:03
تلاش برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در فارس

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس با بیان اینکه زندان جای مادران نیست، از آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در استان خبر داد.

ترگل برنده با بیان اینکه بالغ بر یک هزار برنامه در هفته حجاب و عفاف برگزار شد، گفت: در گرامیداشت این هفته، تصمیم گرفتیم در دو بخش خواهران و برادران اجرا کنیم که بخش برادران را به نواحی چهل گانه فارس و بخش خواهران به حوزه‌های مقاومت خواهران سپرده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه فجر فارس، برنده با بیان اینکه نذر حیا، از جمله برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته حجاب و عفاف در استان فارس بود که بسته‌هایی حاوی چادر رنگی و مشکی، ساق دست، روسری و دیگر اقلام مرتبط با حجاب بین بانوان توزیع شد، افزود: همچنین در این هفته ۳۵ سری جهیزیه به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهداء شد.

برنده بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های مشاوره خانواده با موضوع حجاب و عفاف و حفظ حرمت خانواده، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد با موضوع غیرت علوی، حجاب فاطمی و دیگر موضوعات مرتبط، مسابقات ورزشی جام شهیده شیرین روحانی راد، شهید شاخص کشوری بسیج جامعه زنان از شهدای مدافع سلامت، برگزاری همایش، کارگاه و نشست با موضوع تبیین «الگوی سوم» با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان زن ایرانی عفیف محجبه در بطن جامعه برنامه‌ریزی شد، از دیگر برنامه‌های این هفته بود.

به گفته او، برگزاری جشن ازدواج آسان، نمایشگاه تصویری حجاب و عفاف هم به صورت حقیقی و هم مجازی، تجلیل از دختران نخبه و موفق محجبه به ویژه در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی از کتاب سبک زندگی مادران شهدای فارس در راستای معرفی الگوهای سوم، تهیه و نشر تولیدات محتویات رسانه‌ای و انتشار در فضای مجازی شامل عکس نوشت و موشن گرافی از جمله دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در فارس بود که به گفته برنده در سطح استان برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس در ادامه به ایام دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که به‌همت سپاه برگزار می‌شود، برنامه‌های خاصی با مدیریت بسیج جامعه زنان برنامه‌ریزی شده که مهمترین این برنامه‌ها، نذر رهایی است که هم برای زندانیان جرائم غیرعمد و نیز زنانی که حکم زندان‌شان تائید شده، برای جلوگیری از به زندان رفتن آن‌هاست.

او گفت: رونمایی از طرح شهید هادی، نذر خون، نذر قربانی در روز عید قربان و توزیع میان نیازمندان، رزمایش بزرگ کمک‌های مومنانه از عید تا عید شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی متناسب با اعیاد در کنار اقلام معیشتی، برگزاری وبینار با موضوع گفتمان زنان حامی ولایت در طول تاریخ، همایش بانوان غدیری در شهرستان‌هایی با وضعیت زرد و دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای سادات، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و تجلیل از بانوان برتر بسیجی سادات از دیگر برنامه‌های مدنظر در دهه ولایت است که به همت بسیج جامعه زنان فارس در سطح استان برگزار می‌شود.

برنده همچنین از برگزاری مراسم جشن‌های خانگی با رعایت اصول بهداشتی خبر داد و افزود: اهدای جهیزیه به زوجین جوان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیج جامعه زنان فارس در دهه ولایت است.

به گفته او تشکیل گروه جهادی فرزندان شاهد فارس، از جمله کارهای مثبتی است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که نذر آب در سیستان و بلوچستان از جمله این فعالیت‌هاست.

دیدگاه