آماده باش مدافعان سلامت در فارس؛ مرخصی‌ها لغو شد

  • 29 تیر 1400 - 15:59
آماده باش مدافعان سلامت در فارس؛ مرخصی‌ها لغو شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آماده باش مدافعان سلامت در استان فارس، از لغو مرخصی‌های استحقاقی پرسنل بهداشتی و درمانی این استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۸ تیر در سیصد و شصت و پنجمین نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام دستور لغو مرخصی استحقاقی کارکنان بهداشت و درمان استان فارس تا اطلاع ثانوی، بر آماده باش مجموعه دانشگاه برای عبور از موج پنجم کروناویروس تاکید و اضافه کرد: این اقدام با هدف مقابله با موج پنجم شیوع کرونا مد نظر قرار گرفته است.

او اضافه کرد: مسئولان و مدیران ارشد ستاد دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، شبکه های بهداشت و درمان در استان فارس، می توانند از ظرفیت نیروهای انسانی سایر واحدها برای رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند تا بتوانیم از این بحران سنگین نیز عبور کنیم.

لطفی با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت در راستای مقابله با شیوع همه گیری کروناویروس، از مسوولان، کارشناسان و فعالان حوزه های اجتماعی، فرهنگی و رسانه ها و مجموعه بزرگ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز خواست تا با توجه به مشاهده سهل انگاری ها و بی توجهی های عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اقشار مختلف جامعه مشارکت جدی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.

دیدگاه