تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

کشتار دام‌های مولد و آبستن در فارس ممنوع است

  • 20 تیر 1400 - 13:29
کشتار دام‌های مولد و آبستن در فارس ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی فارس گفت: کشتار دام مولد و آبستن ممنوع است و اگر کسی بدون نامه دامپزشک اقدام به کشتار کند متخلف محسوب می‌شود.

حمیدرضا ناظمی درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی در روزهای گذشته مبنی بر کشتار دام‌های مولد توسط دامداران در استان فارس به علت گرانی و کمبود نهاده‌های دامی، گفت: این تصاویر مربوط به استان فارس نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس، او افزود: کشتارگاه‌های مجاز که مجوز از دامپزشکی دارند، به هیچ وجه اجازه کشتار دام مولد و آبستن را ندارند، البته درباره دام مولد اگر بیمار باشد و دامپزشک کشتارگاه بیماری را تأیید کند، کشتار انجام خواهد شد.

ناظمی عنوان کرد: کشتار دام آبستن از نظر شرعی مشکل دارد و فقط درباره دام مولد، آن‌هایی که آسیبی دیده‌اند و بحث شیردهی شان دچار مشکل شده آن هم به شرط تأیید کتبی دامپزشک می‌تواند انجام شود.

او گفت: برخی دام‌های ماده هم دچار بیماری‌هایی از جمله لنگش می‌شوند که بر میزان شیر دهی و گوشت آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد که در صورت تأیید دامپزشک کشتارگاه، امکان کشتار این قبیل دام‌های ماده هم وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی فارس تصریح کرد: اگر چه دامداران درباره وضعیت نهاده مشکل دارند، اما ما نه در خرید و نه در توزیع نهاده‌ها دخالت نداریم.

دیدگاه