آغاز آبرسانی به زرین‌دشت از سد رودبال در فارس

  • 20 تیر 1400 - 9:27
آغاز آبرسانی به زرین‌دشت از سد رودبال در فارس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از آغاز بهره برداری از فاز نخست عملیات آبرسانی از سد رودبال به شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

حمیدرضا دهقانی اظهار کرد: آبرسانی از سد رودبال به شهرستان زرین دشت بعد از ماه‌ها تلاش مهندسان و نیروهای خدوم این مرز و بوم آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، دهقانی گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به زرین دشت از سد رودبال دارای یک خط لوله ۴۱ کیلومتری تا منطقه خسویه است که ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب را با تایید اداره بهداشت زرین دشت انتقال می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: ظرفیت کل این پروژه، انتقال  ۳۶۰ لیتر بر ثانیه آب است که با تامین بودجه از سوی نهادهای ذی ربط در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر پروژه‌های مختلف آبرسانی در استان به بهره برداری رسید که فاز نخست خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز،  آبرسانی به جهرم از سد سلمان فارسی، آبرسانی به سعادتشهر از چاههای تنگ سیوند، آبرسانی به داراب از سد رودبال، آبرسانی به فسا از سد رودبال،آبرسانی به زرین دشت از سد رودبال از آن جمله آنهاست.

به گفته دهقانی، طرح‌هایی همچون فاز دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهرستان قیرو کارزین از سد سلمان فارسی، آبرسانی به فیروزآباد از سد تنگاب و آبرسانی به ارسنجان از چاههای تنگ سیوند در دست اقدام است.

دیدگاه