تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

افزایش ۴۶ درصدی پروازهای بالگرد اورژانس فارس

  • 17 تیر 1400 - 10:28
افزایش ۴۶ درصدی پروازهای بالگرد اورژانس فارس

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه امسال اورژانس هوایی ۳۹ سورتی پرواز برای انتقال ۴۱ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی انجام داده است، گفت: شاهد افزایش ۴۶ درصدی پروازهای اورژانس نسبت به سال گذشته با ۲۸ پرواز و انتقال ۲۸ بیمار هستیم.

دکتر محمدجواد مرادیان چهارشنبه ۱۶ تیر با اشاره به آمار تصادفات استان فارس نیز گفت: ۳۱۹ هزار و ۳۱ مورد تماس در سه ماهه نخست امسال با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ فارس از سوی مردم برقرار شده است که ۳۴ هزار و ۶۰۴ مورد از طرف مزاحم‌های تلفنی بوده است.

او افزود: همچنین در همین مدت ۵۹ هزار و ۳۵۹ مورد ماموریت امدادرسانی توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی استان انجام شده است که در مقایسه با سه ماهه اول سال ۹۹ با رشد ۱۹ درصدی روبرو بوده است.

مرادیان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۸۳۵ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث در حوزه ترافیکی بوده است، ادامه داد: این ماموریت‌ها نسبت به سال ۹۹ با ۹ هزار و ۳۵۵ مورد بوده است ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس اورژانس فارس بیان کرد: از مجموع ماموریت‌های تصادفی در این مدت ۶ هزار و ۸۵۸ مورد شهری و ۴ هزار و ۹۷۷ مورد جاده‌ای بود.

مرادیان مصدومان حوادث ترافیکی را ۱۳ هزار و ۴۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته که ۱۰ هزار و ۶۴۰ نفر بوده است رشد ۲۶ درصدی داشته است.

او به تشریح تعداد مصدومان تصادفی پرداخت و افزود: تعداد ۶ هزار و ۱۳۷ نفر در تصادفات جاده‌ای و ۷ هزار و ۲۶۷ نفر در تصادفات شهری دچار آسیب شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارستصریح کرد: ۱۵۵ نفر از مصدومان ترافیکی امسال بر اثر شدت حادثه پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۹ که ۹۹ نفر بودند افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مرادیان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۶ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و دو مورد فوتی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال ۶۲ مورد مسمومیت و یک مورد فوتی داشته‌ایم.

دیدگاه