تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

محکوم به قصاص در فارس با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت

  • 28 فروردین 1400 - 16:42
محکوم به قصاص در فارس با رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: به برکت پرچم حرم مطهر رضوی و با وساطت خُدام آستان حرم مطهر امام رضا(ع)، اولیای دم یک زندانی در حضور قضات شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندانی محکوم به اعدام پس از چندین سال حبس آزاد شد.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: در سال ۱۴۰۰، این اولین پرونده قتل است که با رضایت اولیای دم در این استان منجر به صلح و سازش شده است.

وی اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۹۵ به علت اختلاف شخصی مرتکب قتل شده بود و پس از رسیدگی‌های قضایی رأی دادگاه مبنی بر اجرای حکم قصاص صادر شد.

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: با پیگیری‌ و تلاش های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف و تلاش‌ خدام آستان قدس رضوی، رضایت اولیای دم جلب شد و در اولین روز از ماه مبارک رمضان در اقدامی خداپسندانه، اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

موسوی خاطر نشان کرد: مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس با حرکتی جهادی در سال ۱۳۹۹ موفق به برقراری صلح و سازش در ۶۱ فقره پرونده قتل و کسب رتبه نخست کشوری در این زمینه شده است.

وی یادآور شد: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده است ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب چنین عمل مجرمانه ای شده‌است و این نهاد با اقدامی خداپسندانه وارد عمل می شود.

دیدگاه