جمع آوری ٣ هزار معتاد متجاهر در شیراز

  • 27 فروردین 1400 - 13:51
جمع آوری ٣ هزار معتاد متجاهر در شیراز

سئول سازمان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز گفت: بیش از سه هزار نفر از معتادین متجاهر در شیراز جمع آوری و نسبت به معرفی این افراد به کمپ ترک اعتیاد اقدام شد.

یوسف آفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از رسالت‌هایی که این سازمان بر عهده دارد جمع آوری معتادین متجاهر و پاک کردن چهره شهر از وجود اعتیاد است در این راستا نیز دستگاه‌های مختلفی در کنار شهرداری شیراز در تلاش هستند تا نسبت به ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی به خصوص در حوزه اعتیاد اقدامات مختلفی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: چهره اعتیاد به گونه‌ای در شهر سایه افکنده که دستگاه‌های مختلفی نظیر بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در این حوزه فعالیت‌های مختلفی را داشتند با این حال شهر شیراز به علت مهاجر پذیر بودن آن همواره جذب کننده معتادین بوده است.

آفرینی تاکید کرد: طی اقداماتی که توسط مأمورین سازمان تا کنون انجام شده است بالغ بر سه هزار معتاد متجاهر در مناطق مختلف شهر شیراز ساماندهی و جمع آوری شدند و در راستای از بین بردن چهره اعتیاد این افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

او ادامه داد: جمع آوری معتادین متجاهر از آن جهت حائز اهمیت است که این اقدام اولین گام در راستای مدیریت و کاهش اعتیاد بوده و بایستی افراد پس از دریافت درمان‌های لازم و ترخیص از کمپ‌های ترک اعتیاد آموزش‌های لازم را در راستای عدم ابتلای دوباره به مواد مخدر را فراگرفته و اگر این افراد با خانواده در حال زندگی کردن هستند خانواده آنان نیز این آموزش‌ها را فرا بگیرند.

آفرینی تاکید کرد: در راستای از بین بردن چهره اعتیاد در سطح شهر شیراز و همچنین کنترل معتادین متجاهر مردم می‌توانند با تماس به شماره تلفن ۱۳۷ نسبت به ارائه گزارش در راستای مدیریت معتادین متجاهر اقدام کنند.

دیدگاه