تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کشف احتکار ۱۰۰ میلیاردی لوازم خانگی در شیراز

  • 26 فروردین 1400 - 16:49
کشف احتکار ۱۰۰ میلیاردی لوازم خانگی در شیراز

فرمانده انتظامی فارس از کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی چهارشنبه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران با تاکید بر تداوم برخورد قاطعانه پلیس با اخلالگران بازار و محتکران کالا، به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره و اضافه کرد: دیروز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم خانگی در یک انبار در شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی فارس، گفت: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۴۷دستگاه یخچال، یک هزار و ۸۶۶ دستگاه کولر آبی، ۳۴ دستگاه ماشین لباسشویی، یک هزار و ۲۸۰ دستگاه بخاری گازسوز و برقی و ۲۵ دستگاه اجاق گاز احتکار را کشف کنند.

حبیبی با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، و یادآوری اینکه کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار دارد شهروندان نیز در صورت اطلاع از هرگونه احتکار یا قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پارکینگ ۶۰ میلیاردی احتکار خودرو در شیراز لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس نیز از شناسایی یک پارکینگ و کشف ۱۵ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال‌گران، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود پارکینگ احتکار خودرو در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن پارکینگ موفق به کشف ۱۵ دستگاه خودرو احتکار شامل ۴ سواری جک، ۳ دستگاه پژو پارس، ۳ دستگاه پژو ۲۰۶، ۲ دستگاه دنا و ۳ دستگاه رانا، کوئیک و پژو ۴۰۵ شدند.

جانشین فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه ارزش خودروهای احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

دیدگاه