تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

عبور آمار بیماران بدحال کرونایی از ۳۰۰ نفر در فارس

  • 26 فروردین 1400 - 10:46
عبور آمار بیماران بدحال کرونایی از ۳۰۰ نفر در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از تداوم روند صعودی آمار مبتلایان، بیماران بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس، از عبور تعداد بیماران بدحال بستری در ICUها از ۳۰۰ نفر خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۵ فروردین به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۵۳ هزار و ۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۲۱۱ هزار و ۷۶۱ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.

او با اشاره به اینکه تعداد ۸۱ هزار و ۷۴۹ تست سریع در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در فارس از افراد مشکوک یا بیمار گرفته شده است، گفت: با انجام این تست‌ها، ۱۰ هزار و ۲۰۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی تعداد کل بیماران مبتلا به کرونای شناسایی شده در فارس را ۲۲۱ هزار و ۹۵۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۹۳ هزار و ۴۲۰ نفر از این بیماران بهبود پیدا کرده‌اند.

این مقام مسئول، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۳۴۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و در ادامه افزود: از تعداد بستری ها، ۳۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با ابراز تاسف از مرگ ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس ۳۵۷۵ نفر بیمار را از دست داده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تکرار این هشدار که اکنون در فارس با وضعیت بحرانی مواجه هستیم و موج چهارم به مراتب سهمگینتر از موج‌های قبلی کرونا است، گفت: اکنون وضعیت ۲۷ شهرستان فارس قرمز است و هیچ شهرستان کم یا بی خطری وجود ندارد.

دیدگاه