تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

آتش به جان طبیعت هنگام قیرو کارزین افتاد

  • 24 فروردین 1400 - 13:19
آتش به جان طبیعت هنگام قیرو کارزین افتاد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: شعله‌های آتش از عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به جان طبیعت در ارتفاعات دهستان هنگام واقع در شهرستان قیر و کارزین افتاده است.

به گزارش ایرنا،عبدالحسن صمدنژاد دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: شعله های آتش از عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ فروردین ماه جاری به جان پوشش  گیاهی ارتفاعات دهستان هنگام واقع در شهرستان قیروکارزین افتاد و با تلاش چندساعته نیروهای امداد طبیعت مهار شد اما علی‌رغم تلاش‌های مستمر مجددا آتش زبانه‌ کشید و کماکان نیز این آتش سوزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد، کار مهار آتش را سخت‌تر کرده است اما تلاش نیروهای امدادی برای کنترل وضعیت همچنان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استانداری فارس انجام شده تا یک فروند بالگرد برای مهار این آتش و جا به جایی نیروها به منطقه اعزام شود که این کار انجام شده است.

وی اظهار داشت: از صبح امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ تیم‌های امدادی و دوستداران طبیعت از شهرستان‌های قیروکارزین و فراشبند به محل آتش‌سوزی اعزام و با استفاده از دستگاه‌های دمنده در تلاش برای کنترل آتش هستند.

صمدنژاد افزود: عامل وقوع این اتفاق و سطح دچار آتش سوزی شده هنوز مشخص نیست و اطلاعات دقیق پس از مهار آتش اطلاع رسانی خواهد شد.

شهرستان قیرو کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

دیدگاه