فارس رتبه نخست مجتمع های خدماتی رفاهی کشور را به دست آورد

  • 21 فروردین 1400 - 14:55
فارس رتبه نخست مجتمع های خدماتی رفاهی کشور را به دست آورد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با بهره برداری از ۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در فارس این استان اکنون رتبه نخست تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بهره برداری شده در کشور را کسب کرد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آیین بهره برداری همزمان از ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در استان فارس گفت: با بهره برداری از این چهار مجتمع خدماتی رفاهی ، فارس به رتبه اول کشور در این زیرساخت مهم رسید وآمار کشوری مجتمع های بین راهی نیز به ۸۷۱ مجتمع بهره برداری شده ارتقا یافت.

داریوش امانی ادامه داد: ۴۹۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت است که نقش مهم و حایز اهمیتی در ارایه خدمات به کاربران جاده ای و ارتقای ایمنی راه های شریانی ترانزیتی و حتی فرعی ایفا می کند.

امانی تصریح کرد: استان فارس در چند سال گذشته روندی کاهشی در تصادفات داشته است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این مجتمع های خدماتی رفاهی ، شاهد ادامه این روند کاهشی در تصادفات باشیم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد: در حال رایزنی با سرمایه گذاران برای توسعه تیر پارک ها و ارایه خدمات مطلوب تر به کاربران جاده ای هستیم و در این راستا امکانات رفاهی مناسب شامل پارکینگ، خوابگاه، نمازخانه و … برای رانندگان نیز فراهم می شود و در مواردی که مجتمع وجود ندارد تیرپارک ها به صورت مستقل ارایه خدمات می کنند.

وی در پایان اشاره کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی نقش مؤثری در رفاه و ایمنی رانندگان و کاربران جاده ای دارد که در استان فارس به دلیل طول زیاد راه های ترانزیتی ، شریانی و مواصلاتی مجتمع های خدماتی رفاهی بیشتری برای ارایه خدمات مطلوب به بهره برداری خواهد رسید.

بر اساس این گزارش چهار مجتمع خدماتی رفاهی شایلین با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در محور سروستان-شیراز، ماهور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در محور لار-جهرم ، مهر وماه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در محور فیروزآباد-عسلویه و کشاورز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در محور مرودشت-سعادت شهر (جاده فتح آباد) با حضور معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و تنی چند از مسوولان کشوری و استانی ذیربط به صورت همزمان در مجتمع شایلین به بهره برداری رسید.

دیدگاه