فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق کشوری ترمیم شد

  • 18 فروردین 1400 - 14:00
فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق کشوری ترمیم شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: با افزایش حقوق بازنشستگان و اجرای مرحله دوم متناسب سازی،فاصله حقوق دریافتی بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق کشوری ترمیم شد.

به استناد مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس؛ ابراهیم کشاورز با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگان برای اولین بار در فروردین ماه ، اعلام کرد:  سازمان تامین اجتماعی افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و میزان متناسب‌سازی مرحله دوم را در فیش حقوقی فروردین ماه ۱۴۰۰ بازنشستگان لحاظ کرده و از ۱۹ فروردین ماه حقوق بازنشستگان را طبق افزایش سنواتی ماده ۹۶ و با فرمول جدید پرداخت می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان متفاوت است و براساس سابقه کاری آنها پرداخت خواهد شد، اضافه کرد:کسانی که با ۳۰ سال سابقه و حداقل حقوق کارگری بازنشسته شده بودند و در اسفند ۹۸، یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند، از فروردین سال جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند، حقوق‌شان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: همچنین کسانی که سابقه بیمه‌ای آنها کمتر از ۳۰ سال باشد، مبلغ کمتری را دریافت می‌کنند و افرادی که بیش از ۳۰ سال سابقه داشته باشند نیز رقم بیشتری را دریافت خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه در آخرین روزهای اسفند، مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان علی‌الحساب مرحله دوم متناسب‌سازی واریز شده است، گفت: این رقم مربوط به اسفند ماه است و ارتباطی به فروردین ماه ندارد و در واقع احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

استانداری فارس نیز در روزهای اخیر در جلسه دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی استان با تاکید بر اهمیت اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در افزایش رضایت مندی این قشر جامعه گفت: با مساعدت رئیس جمهور وهمکاری مجلس، پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از افتخارات این دولت است که توانسته افزایش چشمگیری در افزایش میزان مستمری بازنشستگان طی چند دهه گذشته داشته باشد .

عنایت الله رحیمی با اشاره به افزایش ۱/۷درصدی بیمه شدگان استان در سال ۹۹نسبت به اسفند ۹۸ افزود :این رشد نشان دهنده رشد اشتغال در استان علیرغم تمام مشکلات ناشی از تحریم وبیماری کرونا می باشد. 

وی ادامه داد: تامین اجتماعی بار مشکلات ناشی از این بیماری را کمتر کرد و پرداخت به موقع بیمه بیکاری به بیش از ۱۳ هزار نفر از بیمه شدگان با پرداخت ماهیانه ۶۰ میلیارد تومان، گامی مهم است که همراه با پرداخت ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان استان و پرداخت مطالبات مراکز درمانی اعم از دولتی وغیر دولتی دراستان که ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است. 

دیدگاه