آغاز به‌کار پلیس افتخاری عشایر در فارس برای محافظت از مراتع

  • 15 فروردین 1400 - 14:15
آغاز به‌کار پلیس افتخاری عشایر در فارس برای محافظت از مراتع

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی و نا امن کردن مراتع برای سودجویان و نیز توسعه ضریب امنیت ایل راه‌ها در فصول مختلف، برای نخستین بار در استان فارس پلیس افتخاری عشایر در شهرستان مرودشت شکل گرفت.

روح‌الله بهرامی با اشاره به اینکه هر سیاه چادر عشایری می‌تواند نقش یک پایگاه برای حفظ و امنیت در نقاط دور دست را ایفا کند، گفت:  در این راستا از پتانسیل و ظرفیت خود عشایر می‌توان در راستای هماهنگی با نیروهای امنیتی و انتظامی بهره برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، بهرامی گفت: کارکرد جامعه عشایری را باید در حفظ امنیت پایدار، تأمین زنجیره غذایی، قطع وابستگی به نفت و انتقال فرهنگ و تمدن ایران جست و جو کرد، بنابراین می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی را در ظرفیت‌های موجود زندگی عشایری مشاهده کرد. 

مدیرکل امور عشایر فارس بیان کرد:در این راستا برای اولین بار برای عینیت بخشیدن به این ظرفیت به همت اداره امور عشایر مرودشت پس از تصویب در کمیسیون سرقت شهرستان و با هماهنگی متعدد انجام شدن با فرماندهی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی، اولین دوره آموزشی با حضور عشایری که قبلا به تأیید پلیس محترم آگاهی رسیده‌اند، تشکیل و این قدم بزرگ در جهت تشکیل اولین پلیس عشایری در سطح شهرستان و استان برداشته شد.

بهرامی عنوان کرد: هدف از تشکیل، پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و نا امن کردن مراتع برای سودجویان و افرادی است که در سر خیال تعرض به مال و احشام عشایر دارند و نیز سرعت عمل بخشیدن به فرآیندهای انتظامی در این حوزه است.

دیدگاه