مکان‌های تاریخی و شهری فارس در ساعت زمین خاموش شدند

  • 08 فروردین 1400 - 10:34
مکان‌های تاریخی و شهری فارس در ساعت زمین خاموش شدند

نورپردازی‌های مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، آثار تاریخی نقش رستم و یکی از مکان‌های شهری شیراز به‌صورت نمادین و به مناسبت پویش جهانی ساعت زمین، خاموش شد.

به گزارش ایرنا،مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در این باره گفت: در راستای حمایت از پویش جهانی ساعت زمین نورپرازی تقاطع شهدای معلم، شامگاه شنبه هفتم فروردین ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه خاموش شد.  

حمید جورکش افزود: شهروندان علاوه بر مشارکت در این حرکت نمادین، با اقدامات خلاقانه همچون استفاده از ظرفیتهای شبکه های اجتماعی و بهره برداری از محتواهای موجود در رسانه های مرتبط با پویش ساعت زمین (Earth Hour) نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان و سایر هموطنان اقدام کردند.

وی در خصوص رویداد ساعت زمین بیان کرد: این رویداد یک برنامه خاموشی نمادین و یکی از بزرگترین پویشهای مردمی جهان در حوزه محیط زیست است که نخستین بار در سال ۲۰۰۷ توسط سازمان مردم نهاد بین المللی صندوق جهانی طبیعت در سیدنی انجام شد و پس از آن هر سال در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می شود.

جورکش افزود: هدف این پویش توجه و آگاه سازی مردم جهان نسبت به پیامدهای مصرف بی رویه انرژی و تاثیر آن بر محیط زیست است.

خاموشی چراغ‌های پاسارگاد و نقش رستم

نورپردازی‌های مجموعه پاسارگاد و نقش رستم نیز به‌صورت نمادین و به‌منظور گرامیداشت ساعت زمین خاموش شد.

 پیام غرابی سرپرست اداره امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز در این باره گفت: آخرین شنبه ماه مارس برابر با هفتم فروردین‌ماه ساعت زمین نام‌گذاری شده است و هر ساله در سراسر جهان و شهرهای مختلف ایران نورپردازی نمادهای معروفی، چون برج میلاد تهران، برج ایفل پاریس به‌منظور پاسداشت زمین و کاهش آلودگی نوری به‌صورت نمادین خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور نورپردازی‌های مجموعه پاسارگاد و نقش رستم از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به مدت یک ساعت خاموش شد.

سرپرست اداره امور فرهنگی و ارتباطات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: این رویداد فرهنگی با همکاری انجمن اخترشناسی آسمان شب پارس و رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز در مهم‌ترین اثر تاریخی ایران و استان فارس امشب اجرایی شده است.

دیدگاه