تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

زرین دشت فارس در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

  • 02 فروردین 1400 - 10:49
زرین دشت فارس در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری  کرونا با اشاره به اینکه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در فارس ممنوع است گفت: شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز قرار دارد و ارسنجان، مرودشت و داراب هم وضعیت نارنجی دارند و سفر به این شهرها ممنوع است.

عبدالرضا قاسمپور در گفتگو با ایرنا افزود: مسافرینی که به شهرهای قرمز و نارنجی سفرکرده اند ۷۲ساعت فرصت دارند تا شهرها را ترک کنند در غیراینصورت مقررات قانونی اعمال و جریمه خواهندشد.

افرادی که کرونا مثبت دارند ، حق سفر ندارند

وی تاکیدکرد: افرادی که کرونا مثبت دارند به هیچ وجه حق سفر ندارند و نباید سلامتی خود و شهروندان را به خطر بیندازند.

قاسم پور با  اظهار اینکه هموطنان سعی کنند به استان فارس سفر نکنند، اظهارداشت: سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آزاد است هرچند بهتراست که دراین شرایط سفر نکنند.

معاون استاندار فارس ادامه داد: اگر سفر ضروری باشد حتما با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود ضمن اینکه نظارت خوبی هم در بخش حمل و نقل از جمله اتوبوس ها، قطار و هواپیما انجام می شود و خودروهای شخصی هم با رعایت و احتیاط کامل و به دور از تجمع ها به سفر بروند تا بعد از تعطیلات نوروز دچار مشکل نشویم زیرا اگر موج چهارم کرونا شکل گرفت بسیار خطرناک است.

این مقام مسوول بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ به جهت اینکه ۲  سال سفر نبود، سال ۹۹ کرونا و سال قبل از آن سیل در ۲۵ استان کشور در گیر کرده بود، امسال سفرها با تورهای گردشگری، خودرهای حمل و نقل عمومی و خودرهای شخصی مدیریت شده و لازم است هموطنان به صورت کامل  تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

اسکان در چادرها و کمپ های اقامتی ممنوع است

قاسم پور با اشاره به اینکه اسکان در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی و گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است، گفت: اما اسکان در چادرها، کمپ های اقامتی، بوستان ها، مدارس، مهمانسرای های دولتی و خوابگاه دانشجویان  ممنوع است و مسافران نمی توانند در این مکان ها اسکان داشته باشند.

وی گفت: همچنین برای بازدید از اماکن گردشگری مجاز تدابیری اتخاد شده است و برای اماکن گردشگری پُر ازدحام نیز فروش بلیت به صورت اینترنتی فعالیت خود را شبانه روزی کرده اند وآن هم  با ضوابط و شرایط خاصی که شاهد تجمع نباشیم.  

دیدگاه