کرونا در فارس؛ بیش از ۱۸۲ هزار مبتلا و ۳۲۹۷ جان‌باخته

  • 21 اسفند 1399 - 16:34
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۸۲ هزار مبتلا و ۳۲۹۷ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پنجشنبه ۲۱ اسفند با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، به خبرنگاران گفت: در حالیکه برای یک روز شاهد به صفر رسیدن تعداد مرگ براثر بیماری کووید۱۹ در استان فارس بودیم، طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر قربانی این بیماری شدند.

دکتر سید روح‌الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر امروز ۲۱ اسفند، تعداد کل بیماران شناسایی شده در فارس به عدد ۱۸۲ هزار و ۹۰۷ نفر رسیده است.

حسینی با اشاره به بهبودی ۱۷۳ هزار و ۵۱۸ نفر از کل بیماران مبتلای به کرونا در فارس، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار در فارس براثر عوارض این بیماری جان باختند و مجموع قربانیان به ۳۲۹۷ نفر رسیده است.

این پزشک متخصص طب اورژانس همچنین گفت: هم اکنون ۵۷۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند و از این تعداد ۹۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

حسینی با اشاره به شیوع سوش جهش یافته کرونا در کشور، گفت: توصیه اکید ما اینست که مردم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی، خود و اعضای خانواده و جامعه را نسبت به این بیماری ایمن کنند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه و تاکید می‌شود، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که اکیدا از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و مسافرت خودداری کنند تا در آستانه سال نو شاهد افزایش آمار ابتلا و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

دیدگاه