تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

۸۰۰ دانش‌آموز فارس در اولین المپیاد آنلاین بازی‌های فکری شرکت می‌کنند

  • 19 اسفند 1399 - 13:16
۸۰۰ دانش‌آموز فارس در اولین المپیاد آنلاین بازی‌های فکری شرکت می‌کنند

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس عنوان کرد: ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش با حضور مجازی ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان برگزار می‌شود.

امید اسماعیلی سه‌شنبه ۱۹اسفندماه با بیان اینکه در سال گذشته المپیاد استانی رویش به دلیل همزمانی با ورود ویروس کرونا به کشور لغو شد، عنوان کرد: همین امر موجب شد تا به دنبال راهی برای برگزار کردن این بازی‌ها به صورت ویدیویی باشیم.

او با تاکید بر اینکه فلسفه راه‌اندازی المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی در ۶سال گذشته دورکردن دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای و افزایش قدرت تفکر، ایجاد خلاقیت، تحرک و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان بوده است، افزود: امروز به دلیل مجازی‌بودن آموزش‌ها و استفاده بیش از حد دانش‌آموزان از فضای مجازی، ضرورت تداوم این مسابقات بیش از پیش آشکار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: با ایجاد روش جدید، رابطان رویش در تمام مناطق انتخاب شدند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، ثبت‌نام این مسابقات از مرحله مدرسه‌ای آغاز شد و بیش از سه هزار دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته پنتاگو، اتللو (ریورسی)، لیوان چینی و مکعب روبیک برای تمام مقاطع برگزار شده، ادامه داد: نزدیک به ۸۰۰ نفر از برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله استانی راه‌یافته‌اند که  ۲۱ و ۲۲ اسفندماه باهم به رقابت می‌پردازند.

اسماعیلی اظهار کرد: امسال با توجه به برگزاری آنلاین این مسابقات استقبال بیشتری از سوی دانش‌آموزان مناطق دورتر صورت پذیرفت؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون شرکت‌کنندگان از ۳۳ منطقه آموزشی استان فارس در این رقابت‌ها حضور دارند.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس نیز افزود: این مسابقات با حضور ۲۲ داور قضاوت می‌شود و با توجه به اینکه مسابقات به صورت تک‌حذفی است و برنده هر گروه با برنده گروه دوم رقابت می‌کند، داوری به صورت متمرکز انجام می‌شود.

فاطمه عظیمی در خصوص احراز هویت شرکت‌کنندگان گفت: در زمان ثبت‌نام، شرکت‌کنندگان عکس خود را بارگذاری کرده‌اند و مشخصات فردی و عکس شرکت‌کنندگان در اختیار داوران قرار می‌گیرد.

به گفته او، در این دوره از رقابت‌ها در رشته اتللو در مقطع ابتدایی نزدیک به ۱۴۰ نفردانش‌آموز پسر و دختر و در مقطع متوسطه نیز نزدیک به ۱۱۰  نفر دانش‌آموز  پسر و دختر با هم به رقابت می‌پردازند. در رشته لیوان‌چینی دوره اول ابتدایی نیز بیش از ۹۰ دانش‌آموز، در دوره دوم ابتدایی بالغ بر ۱۵۰ دانش‌آموز در دو گروه دختر و پسر و در مقطع متوسطه نیز نزدیک به ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر حضور دارند؛ همچنین در رشته پنتاگو ۹۰ نفر دانش‌آموز پسر و دختر و در رشته مکعب روبیک ۱۱۰ نفر دانش‌آموز پسر و دختر  ۲۱ و ۲۲ اسفندماه باهم رقابت می‌کنند.

دیدگاه