۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

  • 16 اسفند 1399 - 17:27
۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در فارس بستری هستند

آمار مبتلایان به بیماری کرونا، در استان فارس نموداری سینوسی اما مسیری افزایشی دارد و به نسبت گذشته درصد بیشتری از بیماران، نیاز به دریافت خدمات ویژه درمانی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه ۱۶ اسفند در جلسه ارائه آمار روزانه از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، گفت: هم اینک ۵۸۵ بیمار مثبت قطعی یا افراد دارای علائم مشکوک به کرونا، در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

دکتر عبدالرسول همتی اضافه کرد: از بین این تعداد بیمار بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۰۲ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، خدمات ویژه بیمارستانی و درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با بیان اینکه تعداد کل بیماران در استان فارس به ۱۸۱ هزار نفر نزدیک شده است، گفت: براساس آخرین آمارها، تاکنون ۱۸۰ هزار و ۸۰۸ بیمار مثبت قطعی از طریق انجام آزمایش‌های تشخیص مولکولی یا تست سریع، شناسایی شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد تست‌های تشخیص به روش مولکولی در فارس تا ظهر امروز به ۶۵۲ هزار و ۸۳۱ مورد رسیده است، گفت: تعداد تست‌های سریع انجام شده در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هم به ۴۱ هزار و ۴۴۶ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از جمع کل مبتلایان، ۱۷۱ هزار و ۹۳۸ نفر بهبود یافته‌اند، گفت: با مرگ ۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، جمع قربانیان این بیماری در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳۲۸۰ نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه از مجموع کل بیماران شناسایی شده در استان فارس ۸۷ هزار و ۶۷۳ نفر مربوط به شهرستان شیراز بوده است، گفت: شهرستان کازرون ۵۰۷۰، مرودشت ۴۴۱۵ و مرودشت ۳۲۳۵ مورد از بیماران را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه در روزهای پایانی سال مراجعه مردم به مراکز پرتردد و شلوغ و استفاده از وسائط نقیله عمومی افزایش یافته است؛ از عموم مردم استان خواست تا ضمن جدی گرفتن استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شست و شوی دست ها، سلامت خود و عزیزانشان را حفظ کرده تا بتوان شاهد روزهای بهتری بود.

دیدگاه