نخستین کنفرانس تنوع زیستی در فارس برگزار می‌شود

  • 11 اسفند 1399 - 16:09
نخستین کنفرانس تنوع زیستی در فارس برگزار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد که نخستین کنفرانس تنوع زیستی همزمان با روز جهانی حیات وحش، در بستر اسکای روم و به شکل مجازی، در فارس برگزار خواهد شد.

حمید ظهرابی با بیان اینکه نخستین نخستین کنفرانس تنوع زیستی فارس، با همکاری دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، گفت: زمان برگزاری این کنفرانس، روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، ظهرابی با یادآوری اینکه در این کنفرانس، اولین جایزه مرحوم “دکتر ولوی” نیز اعطا خواهد شد، گفت: پیشتر و با اعلام فراخوان، مقالات این کنفرانس جمع‌آوری شده و برگزیدگان این دوره هم از سوی هیئت داوران مشخص شده‌اند.

ظهرابی گفت: تنوع ژنتیکی، گونه‌ای، اکوسیستمی، تنوع زیستی تالاب‌ها، گونه‌های بومزاد، گونه‌های بیگانه، خدمات تنوع زیستی، چالش ها و تهدیدها، مناطق چهار گانه تحت مدیریت، تنوع زیستی و تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و آموزش، تنوع زیستی و فرهنگ محلی، تنوع زیستی و ادبیات، تنوع زیستی و هنر، تنوع زیستی و کرونا، تنوع زیستی و بهره برداری پایدار و همچنین تنوع زیستی و سمن ها از محورهای این کنفرانس است.

او گفت:​ در این کنفرانس، دکتر احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و محمد مدادی مدیرکل دفتر موزه ملی، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر حمید نادگران رئیس و سید مجتبی زبرجد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز، علیرضا نعمت الهی رئیس دانشکده علوم دانشگاه شیراز و حمید رضا اسماعیلی، دبیر علمی کنفرانس، سخنرانی خواهند کرد.

مدیرکل محیط زیست فارس یادآور شد: جایزه این رویداد علمی و کاربردی که همزمان با روز جهانی حیات وحش برگزار می‌شود، به نام مرحوم دکتر حمزه ولوی (مدیرکل فقید محیط زیست فارس) نامگذاری شده است.

ظهرابی در خصوص دلیل نامگذاری این جایزه به نام مرحوم ولوی را تجلیل از جایگاه علمی، فرهنگی و همچنین قدردانی از سال ها تلاش آن مرحوم در حفظ و حراست محیط زیست و تنوع زیستی کشور و به ویژه استان فارس بیان کرد.

این مقام مسئول گفت: در این دوره از کنفرانس تنوع زیستی فارس، جایزه دکتر ولوی به ۳ نفر از برگزیدگان اعطا خواهد شد و هدف از این اقدام تشویق پژوهشگران، حامیان محیط زیست، سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و سایر نهاد های فعال در زمینه حفظ و احیای تنوع زیستی غنی فارس و کشور است.

دیدگاه