برخورد با متخلفین تولید و فروش مرغ در فارس

  • 09 اسفند 1399 - 9:22
برخورد با متخلفین تولید و فروش مرغ در فارس

رئیس جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه از شنبه ۹ اسفندماه برخورد با متخلفین از قوانین در سطوح مختلف تولید تا خرده فروشی مرغ به طور جدی اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به رفع موانع و فراهم شدن شرایط بهینه تولید مرغ همه موظف به فروش مرغ به قیمت مصوب هستند.

حسین پژمان در حاشیه بازدید سر زده از دو واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شیراز عنوان کرد: به منظور کنترل قیمت مرغ از هفته گذشته شیوه نامه جدید ابلاغی با دو تدبیر برای تولید کنندگان مرغ در این استان اجرایی شده است و تمام واحدهای تولیدی موظف به اجرای آن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس پژمان افزود: در شیوه نامه جدید طول دوره پرورش مرغ گوشتی از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش یافته تا مرغ با اوزان بالاتر بارگیری شود و  نیز هر واحد مجاز به ۱۰ درصد جوجه ریزی مازاد شده است تا با افزایش تولید مرغ به کاهش نوسانات قیمت مرغ کمک شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه تمام حلقه‌های زنجیره تولید مرغ تا عرضه آن به مصرف کننده ملزم به رعایت شیوه نامه و فروش مرغ با قیمت مصوب هستند، اظهار کرد: در غیر این صورت متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

به گفته پژمان، در بررسی‌های میدانی از این دو کشتارگاه بزرگ فارس و مطالعه اسناد و مدارک موجود دو نفر از مرغداران متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: از عوامل اصلی تاثیرگذار در نوسانات بازار مرغ، وجود واسطه‌ها در خرید مرغ از مرغداران و کشتار در کشتارگاه‌ها و سپس فروش توسط همین واسطه‌ها به فروشگاه ها با قیمت دلخواه است که باید توسط مراجع ذی ربط ساماندهی شوند.

پژمان بر استفاده از ظرفیت اتحادیه مرغداران فارس برای خرید مرغ از مرغداران به منظور جلوگیری از نوسانات قیمتی تاکید کرد و افزود: دخیل کردن تشکل‌های مرتبط و شناسنامه دار در  موضوع خرید و فروش مرغ و تامین نیاز فروشگاه‌های خرده فروشی از راه کارهای حل مشکل است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه