نیروهای پیمانی آموزش و پروش از طریق آزمون استخدام می‌شوند

  • 05 اسفند 1399 - 8:09
نیروهای پیمانی آموزش و پروش از طریق آزمون استخدام می‌شوند

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: نیروهای پیمانی ( طرح مهرآفرین و …) در صورت شرکت در آزمون استخدامی که سازمان سنجش آموزش کشور هرساله برگزار می کند و کسب حداقل نصاب نمره آزمون به استخدام رسمی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفی ناصری در جلسه با کارشناسان گزینش ادارات آموزش و پرورش استان فارس گفت: پرونده گزینشی، حاوی اسرار مردم است و جوانی که در برابر شما قرار می گیرد به شما اعتماد می کند و ایمان دارد که گفته هایش نزد گزینش محرمانه باقی می ماند و از این نظر، هسته گزینش مسئولیت سنگینی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، ناصری با بیان اینکه برای استخدام در دستگاه‌های دولتی حداکثر سن ۴۰ سال تعیین شده است، گفت: سابقه خدمت به حداکثر سن اضافه می‌شود، بنابراین شرایط سنی به کارگیری نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی جدید مطابق قانون مصوب مجلس و قانون مدیریت خدمات کشوری است.

او با بیان اینکه بعد از رسمی شدن فرد، پیگیری برخی موارد برعهده سایر نهادهای نظارتی است، گفت: ابتدای امسال بخشنامه‌ای با امضای وزیر آموزش و پرورش صادر شد که مدارس و مراکز غیردولتی موظفند در تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد هر سال دو برابر نیروهای مورد نیاز خود را به هسته های گزینش معرفی کنند. 

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تبیین عملکرد یکساله گزینش استان، گفت: این هسته از ابتدای سال تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ ابلاغ تأیید گزینش برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش صادر کرده است.

محمدرضا صابری افزود: همچنین اجرای کارگاه های آموزش حضوری آشنایی با قانون گزینش کشور برای دانشجو معلمان پردیس های دانشگاه فرهنگیان و مؤسسین و مدیران مدارس غیردولتی و اجرای آموزش ضمن خدمت مجازی برای ۳۵ هزار  نفر از کارکنان آموزش و پرورش استان در سامانه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر اقدامات هسته فارس است.

دیدگاه