اینترنت رایگان در اختیار مسافران مترو و گردشگران در شیراز قرار می‌گیرد

  • 04 اسفند 1399 - 16:34
اینترنت رایگان در اختیار مسافران مترو و گردشگران در شیراز قرار می‌گیرد

شهردار شیراز اعلام کرد که دسترسی رایگان شهروندان به اینترنت در ایستگاه‌های مترو و مراکز گردشگری تحت نظارت شهرداری فراهم می‌شود.

حیدر اسکندرپور دوشنبه ۴ اسفند در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» بیان کرد: دسترسی شهروندان به اینترنت رایگان در ایستگاه‌های مترو میرزای شیرازی و نمازی تا پایان امسال، ایستگاه‌های امام حسین، زند، وکیل‌الرعایا، احسان و مراکز گردشگری نیز تا ایام نوروز و روز شیراز تکمیل می‌شود.

شهردار شیراز در سخنان خود خاطرنشان کرد در این طرح مقرر شده که روزانه ۲۰۰ مگابایت اینترنت در دسترس هر یک از شهروندان قرار گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه سیستم اطلاعات مدیریت پروژه، حاصل سه سال کار متعدد کارشناسان بوده است، افزود: این سامانه، سیستم‌های متفاوتی دارد و از ابتدای اجرای پروژه تا زمان بهره‌برداری، پرداخت‌ها برآوردها و …قابل رصد است.

شهردار شیراز ادامه داد: ابتدای تصدی مدیریت شهری در شیراز اعلام کردیم که رویکرد ما در شهر نگاه نرم‌افزاری است و برخی از دوستان و منتقدین تصور می‌کردند که قرار است ‌پروژه‌های‌عمرانی را در شهر تعطیل کنیم، در حالی‌که معتقدیم ‌پروژه‌های عمرانی و اقدامات ما همگی در بستری اجرایی خواهند شد که نگاهمان به شهر نرم افزاری شود.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: وقتی اطلاعات کافی در اختیار شهروندان نباشد، افکار عمومی حق دارد که نقد کنند، متفاوت فکر کنند و حتی حرف‌های مدیران را قبول نکنند.

او با بیان اینکه در همه دوره‌های مدیریتی شهروندان گلایه می‌کنند که چرا فلان پروژه در شمال شهر اجرا شده اما در جنوب شهر نه؟ گفت: سامانه  «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) زیر سیستمی دارد که شهر را در همه ابعاد خدماتی و زیرساختی مانیتور می‌کند و مدیران بر مبانی عدالت فضایی و محیطی تخصیص اعتبار می‌دهند و پروژه تعریف می‌کنند.

شهردار شیراز همچنین اعلام کرد که این سامانه علاوه بر اینکه تصمیم گیری مدیران را علمی و کارشناسی تر خواهد کرد، زمینه رصد امور شهرداری توسط شهروندان را هم فراهم می‌کند.

دیدگاه