بیش از ۸۰ هزار ماشین در بخش حمل بار شیراز فعال است

  • 04 اسفند 1399 - 14:01
بیش از ۸۰ هزار ماشین در بخش حمل بار شیراز فعال است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ هزار خودرو در حوزه حمل و نقل بار در شیراز به صورت رسمی و غیررسمی در شیراز در حال فعالیت هستند اما تنها ۸ هزار خودرو توسط شهرداری ساماندهی شده‌اند.

مسعود طهماسبی دوشنبه ۴ اسفند در آیین رونمایی از سامانه «سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)»، سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» و سامانه «سبزینه» بیان کرد: زیرساخت‌های ترافیکی، فرهنگ رانندگی و توزیع نامتوازن خدمات در گستره شهرها یا به عبارتی تمرکزگرایی در ارائه خدمات از جمله چالش‌هایی است که امروز در حوزه ترافیک در شهرها با آن مواجه هستیم.

او ادامه داد: یکی از رسالت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، مدیریت حمل و نقل و ترافیک در این کلانشهر است و این موضوع موجب شد تا در سازمان حمل بار با انجام کار کارشناسی، با همکاری سازمان فاوای شهرداری، فرآیندهایی در قالب یک سامانه تحت عنوان سامانه «مدیریت حمل و نقل بار» برای صدور مجوزها در حوزه حمل بار در دستور کار قرار گیرد.

معاون شهردار شیراز، صدور پروانه فعالیت برای خودرو و صدور پروانه اشتغال و بهره برداری برای شرکت‌های حمل و نقل را از جمله مزایای شاخص این سامانه برشمرد و گفت: در گذشته صدور پروانه فعالیت، اشتغال و بهره برداری در بازه زمانی دوماهه انجام می‌شد اما با راه‌اندازی این سامانه مراحل صدور پروانه به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

طهماسبی، پرداخت غیرحضوری توسط گوشی هوشمند و سیستم، صدور باربرگ یا کمترین هزینه، خدمات آموزشی و فرهنگسازی و موضوعات رفاهی را از دیگر مزایای این سامانه عنوان کرد.

او تصریح کرد: در صورتی که رانندگان باربرگ را توسط شهرداری و از طریق این سامانه دریافت کنند ما به تفاوت سوخت توسط وزارت کشور به آنها پرداخت خواهد شد و برای خودروهای دیزلی نیز سهمیه‌ای مازاد اعمال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از راه اندازی و ایجاد محدوده الیزه در این کلانشهر تا هفته شیراز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در شورای ترافیک شهر شیراز این محدوده مصوب شد و اکنون در مرحله فراخوان قرار دارد.

طهماسبی همچنین از کاهش ۳۰ درصدی عوارض صدور پروانه اشتغال، فعالیت و بهره برداری ویژه فعالین حوزه حمل و نقل بار در شیراز تا هفته شیراز خبر داد. 

دیدگاه