پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز افتتاح شد

  • 03 اسفند 1399 - 11:32
پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز افتتاح شد

پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل در شیراز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افتتاح شد.

مدیرعامل ایرانسل بعدازظهر یکشنبه سوم اسفند در آیین افتتاح این سایت به عنوان اولین دکل استانی در کشور، بیان کرد: بخش عمده‌ای از زیرساخت توسعه و تحولات امروز بر بستر تحول زیرساخت ارتباطات سوار است و اگر قرار است در حوزه‌های مختلف شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، باید به صنعت آی تی و آی سی تی توجه جدی کنیم.

بیژن عباسی‌آرند ادامه داد: در حالی نسل سه و چهار تلفن همراه را وارد کشور کردیم که از این فناوری بی بهره بودیم اما شرایط امروز به گونه‌ای رقم خورده که بخش عمده‌ای از سرویس‌های جاری مردم بر بستر خدمات نسل سه و چهار انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: امروز که صحبت از نسل پنج ایرانسل می‌شود، برخی تصور می‌کنند که این مهم به عنوان یک کالای لوکس جلوه‌گری خواهد کرد اما خواهیم دید که بخش عمده‌ای از خدمات جاری کشور در آینده‌ای نزدیک بر این نسل از تلفن همراه استوار خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل، پایداری و سرعت بیشتر و فراهم کردن حجم ارتباطات وسیع‌تر برای کاربران و مشترکین را از مزایای سایت ۵G ذکر کرد.

عباسی‌آرند ادامه داد: طی یکسال و نیم گذشته شرکت ایرانسل در کشور تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت ایرانسل و تجهیز اتصال به شبکه نسل پنج انجام داد، گفت: طی هشت ماه گذشته نمونه‌هایی پایلوت در مراکز تحقیقاتی کشور آغاز و اخیرا چهارمین سایت را در پل طبیعت تهران راه‌اندازی کردیم ‌و امروز هم توفیق شد در فارس و شهر شیراز به عنوان اولین استان بتوانیم این سرویس را به هم‌وطنان تقدیم کنیم.

او با تصریح بر اینکه سایت ۵G ایرانسل به توسعه شهر هوشمند در کلانشهر شیراز کمک شایانی خواهد کرد، گفت: با راه‌اندازی سایت، این خدمت به عنوان یک تکنولوژی مطلوب در شیراز منجر به توسعه شهر هوشمند خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در پیش است، می‌توان از ظرفیت این سایت به خوبی استفاده کرد البته توسعه شبکه نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل است.

دیدگاه