احتمال تغییر وضعیت جنوب فارس به قرمز

  • 02 اسفند 1399 - 12:09
احتمال تغییر وضعیت جنوب فارس به قرمز

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه اکنون رنگ وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان نارنجی است، از احتمال قرمز شدن این وضعیت طی روزهای آینده خبر داد.

دکتر بهزاد رضایی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: طی یکماه اخیر شاهد افزایش موارد سرپایی‌ بودیم و افزایش بستری‌ها هم قابل پیش‌بینی بود. لذا با توجه به افزایش موارد بستری‌ در روزهای گذشته، جنوب فارس آهسته آهسته به سمت وضعیت قرمز در حرکت است.

او با بیان اینکه نگرانی اصلی مسئولان، تسری ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) در جنوب استان فارس است، گفت: این نوع ویروس قدرت انتشار بسیار بالاتری دارد و ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت می‌تواند یک منطقه بزرگ را دچار چالش و ابتلای سنگینی کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال افزایش تعداد بستری‌ها وجود داشت از دو هفته قبل تلاش کردیم آمادگی بیمارستانی خود را افزایش دادیم.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تجربه به وجود آمده در طی سه پیک گذشته اصناف همکاری خوبی با ما داشتند و از ابتدای امسال پیشنهاد کردیم که کسب وکارها را به سمت سفارشات اینترنتی و تحویل درب منازل سوق دهند که بسیاری از اصناف این کار را انجام دادند.

او گفت: چنین اقدامی می‌تواند گامی مهم و عملی در زمینه کنترل ویروس باشد که هم تماس را کاهش داده و هم آسیبی به کسب و کارها وارد نمی‌کند؛ اما به هر روی برخی از مشاغل نمی‌توانند این کار را انجام دهند یا تاکنون اقدام نکرده‌اند و طبیعتا در بحث محدودیت‌ ترددها، آسیب‌ها خواهند دید.

رضایی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد هوشمند به قوت خود باقی است، گفت: در لارستان طرح هوشمند کشوری در سطح کوچک در بخش‌ها و روستاها اجرایی شده است به شکلی که اگر یک روستا ۵۰۰ نفر جمعیت داشته باشد و ۶ نفر از آنان به کووید۱۹ مبتلا شوند، قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها برای آن روستا اجرایی می‌شود؛ اقدامی که در بعضی از روستاهای لارستان اجرایی و در مسیر ممانعت از انتشار بیماری به سایر نقاط پیشگیری شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه محدودیت‌ها به ویژه محدودیت ترددها موضوع اجتناب ناپذیری است، از همه اصناف خواست تا به طور جدی کسب و کارهای اینترنتی از طریق فضای مجازی و زیرساخت‌های موجود را دنبال کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: نسبت به یکسال گذشته صبر و تحمل مردم کمتر شده و پذیرش الزامات از سوی اصناف نیز سخت تر شده است اما همچنان سلامت عمومی اولویت نخست ماست و به ناچاریم حتی به کمک قوه قهریه محدودیت‌ها را اعمال کنیم تا برنامه واکسیناسیون کشوری به سرانجام برسد.

دیدگاه