کارت ملی در فارس جایگزین دفترچه تامین اجتماعی می‌شود

  • 19 بهمن 1399 - 18:26
کارت ملی در فارس جایگزین دفترچه تامین اجتماعی می‌شود

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای اسفندماه و با هدف تحقق نسخه الکترونیک، در این استان کارت ملی جایگزین دفترچه درمانی افراد تحت پوشش این بیمه خواهد شد.

ابراهیم کشاورز یکشنبه ۱۹ بهمن به خبرنگاران گفت: افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی این امکان را دارند که هنگام مراجعه به پزشک یا موسسه‌های تشخیصی و درمانی، بدون ارائه دفترچه و تنها با همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه بیمه درمانی، احراز هویت شده و خدمات مورد تقاضا را دریافت کنند.

کشاورز با اشاره به توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه درمانی تامین اجتماعی از اول اسفند گفت: بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها تمام شده است، دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند، اما صفحات سفید موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شده‌ها کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

او ادامه داد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان کسب کنند.

کشاورز با بیان اینکه برای استعلام استحقاق درمان، نیازی به مراجعه حضوری نیست، گفت: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت es.tamin.ir یا با شماره گیری #۱۴۲۰*۴* یا #۱۶۶۶* بوسیله تلفن همراه از وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.

او حذف دفترچه های کاغذی را گامی در تحقق پرونده سلامت الکترونیک تامین اجتماعی دانست و گفت: در این طرح با همکاری پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، نسخه الکترونیک جایگزین نسخه‌های کاغذی شده و بیمه شدگان می توانند با ایجاد حساب کاربری در سامانه es.tamin.ir، سوابق درمانی خود را در منوی پرونده سلامت الکترونیک خود ملاحظه کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس موفقیت و دستیابی به اهداف این طرح را در گرو همکاری پزشکان و موسسه‌های تشخیصی و درمانی دانست و افزود: پزشکان و موسسه‌ها طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد با رویت کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی، و انجام استعلام برخورداری فرد از استحقاق درمان یا همان پوشش بیمه‌ی درمان، می توانند نسبت به نسخه‌نویسی و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

کشاورز خاطرنشان کرد که پزشکان و موسسه‌های ارائه دهنده خدمات تشخیصی و درمانی در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه این امکان را دارند که از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار، اقدام کنند.

دیدگاه