افزایش شمار بیماران کرونایی در فارس

  • 18 بهمن 1399 - 19:16
افزایش شمار بیماران کرونایی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که شمار مراجعه افراد به مراکز ۱۶ ساعته در استان فارس رو به افزایش است و شهروندان برای ممانعت از بیمار شدن خود و اطرافیان حتما پروتکل‌ها را با جدیت رعایت کنند.

عبدالرسول همتی شنبه ۱۸ بهمن در تشریح آخرین وضعیت همه‌گیری کروناویروس در استان فارس، گفت: طی روزهای اخیر تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت زرد در استان فارس از ۴ به ۱۸ شهرستان افزایش یافته و این تغییر وضعیت با توجه به افزایش موارد بیماری، ثبت شده است.

همتی با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹، تعداد مراجعان به مراکز منتخب ۱۶ ساعته، افراد بستری و افراد بدحال در استان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه در برابر ساده انگاری بیماری کووید۱۹ و پیامدهای آن مسئول هستند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، می توانیم کنترل بهتری بر بیماری داشته باشیم.

او همچنین گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۶۲۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه های تست PCR و تست سریع طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تهیه و با بررسی این نمونه ها، ۱۷۱ هزار و ۱۱۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی افزود: هم اکنون ۵۹۳ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید۱۹ را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۶۴ هزار و ۳۸۷ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه دو هم استانی طی روز گذشته تاکنون به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان این بیماری در فارس به ۳۱۶۴ نفر رسیده است.

همتی خاطرنشان کرد که تعداد ۸۴ هزار و ۹۲۸ نفر از ۱۷۱ هزار و ۱۱۴ بیمار شناسایی شده در استان فارس، مربوط به شهرستان شیراز بوده است، گفت: بعد از شیراز، کازرون با ۴۷۰۸ و مرودشت با ۲۹۲۵ مورد، بیشترین بیمار را شناسایی کرده‌اند.

دیدگاه