مدیرکل محیط زیست فارس: امکان انتقال آب به دریاچه پریشان وجود دارد

  • 18 بهمن 1399 - 11:14
مدیرکل محیط زیست فارس: امکان انتقال آب به دریاچه پریشان وجود دارد

دریاچه پریشان کازرون فارس نزدیک به ۱۰ سال است که دچار عوارض خشکسالی شده که مدیر کل محیط زیست استان معتقد است امکان انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان برای احیا هست و هیچگونه مشکل زیست محیطی برای دریاچه ایجاد نمی‌کند.

حمید ظهرابی در آیین افتتاح مرکز پژوهشی پریشان کازرون گفت: با راه اندازی این مرکز فرصتی است تا کسانی که در احیای تالاب پریشان مسئولیتی دارند با کمک سازمان های مردمی زمینه مشارکت را فراهم کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیای تالاب پریشان گفت: مطالعات ارزیابی انتقال آب از سد نرگسی از نظر زیست محیطی  انجام گرفته است و  این اقدام از نظر علمی عملی است و تاثیر موثری بر محیط زیست دریاچه خواهد گذاشت و آسیبی هم به دریاچه  وارد نخواهد کرد.

ظهرابی افزود: برای اجرای طرح انتقال آب ازسد نرگسی به تالاب پریشان تفاهم نامه ای بین اداره کل محیط زیست استان فارس و آب منطقه ای فارس امضا خواهد شد که پنجاه درصد از هزینه انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان با اداره کل محیط  زیست استان فارس و ۵۰ در صد هم با آب منطقه ای خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح انتقال آب اظهار داشت: ۵۰ در صد اعتبار سهم اداره محیط زست از منابع ملی و صندوق ملی محیط زیست تامین اعتبار خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به نقش کشاورزان حاشیه پریشان در احیای تالاب افزود: تاکید می کنم احیای تالاب پریشان با انتقال آب ممکن نخواهد بود مگر اینکه در استفاده از آب کشاورزی حوزه تالاب اصلاحاتی انجام گیرد.

در این آیین علی مظفری فرماندارویژه کازرون گفت: اعلام می کنم تحت هیچ شرایطی از متخلفین به تالاب گذشت نخواهم کرد و هر تخلفی که گزارش شود طبق قانون برخورد خواهد شد تا یکبار دیگر بتوانیم شاهد احیای مناظر زیبای این تالاب باشیم.

کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز است. 

دیدگاه