تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

حجم رایگان اینترنت برخی مدارس فارس افزایش می‌یابد

  • 15 بهمن 1399 - 8:05
حجم رایگان اینترنت برخی مدارس فارس افزایش می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: حجم سرویس ADSL مدارسی که سرویس اینترنت خود را از شرکت مخابرات ایران دریافت کرده‌اند، به طور رایگان به میزان ۴۰ گیگابایت افزایش یافت.

مهرداد سهرابی گفت: برخی از مدارس برای آموزش‌های مجازی با کمبود حجم اینترنت مواجه شده بودند که با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجم سرویس ADSL مدارسی که سرویس اینترنت خود را از شرکت مخابرات ایران دریافت کرده‌اند، به طور رایگان به میزان ۴۰ گیگابایت افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات فارس، سهرابی با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، میزان افزایش حجم رایگان اینترنت برای مدارس را، مازاد بر مصرف اینترنت مدارس از ۳۰ گیگابایت حجم رایگان تعیین شده قبلی تا میزان ۷۰ گیگابایت اعلام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، افزود: سه هزار و ۹۵۲ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند رایگان متصل شده‌اند.

سهرابی در خصوص مدارس مشمول این طرح، گفت: از این مدارس، ۲۹۱۵ مدرسه استان توسط مخابرات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ۱۰۳۷ مدرسه دیگر توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و “های وب” به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که با دستور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، حجم ترافیک اینترنت مدارسی که از شرکت مخابرات سرویس دریافت کرده‌اند از ۳۰ به ۷۰ گیگابایت افزایش یافت.

دیدگاه