معاون فرماندار: نظارت بر مراکز ترک اعتیاد شیراز تشدید می‌شود

  • 13 بهمن 1399 - 15:06
معاون فرماندار: نظارت بر مراکز ترک اعتیاد شیراز تشدید می‌شود

معاون فرماندار شیراز با اشاره به اینکه بازدیدهای سرزده از مراکز اقامتی میان‌مدت افزایش می‌یابد، گفت: طرح تشدید نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد مواد مخدر در شیراز آغاز شده است و در این زمینه با هرگونه اهمال‌کاری و انجام ندادن وظایف انسانی و قانونی قاطعانه برخورد خواهد شد.

علی‌عسکر جمشیدی دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد مواد مخدر با تقدیر از کسانی که دلسوزانه در این حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: انتظار داریم معتادان خودمعرف به‌منظور ترک مواد مخدر از ابتدای تصمیم تا ترک کامل مواد مخدر و بازگشت به آغوش جامعه و خانواده به‌درستی و با برنامه‌ریزی مناسب تحت حمایت دستگاه‌های متولی قرار گیرند و از هر اقدامی که به فرایند ترک آن‌ها و بازگشتن به شرایط عادی کمک می‌کند، دریغ نشود.

 معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز بیان کرد: مسوولان باید زمینه ترک را در چارچوب قانون فراهم‌ کنند؛ اما افراد دچار اعتیاد، اصل هستند و خود باید به‌صورت حقیقی خواهان برگشتن به زندگی عادی خویش باشند.

وی با تأکید بر اینکه بازدید و نظارت از مرکز ترک اعتیاد باید به صورت مداوم انجام خواهد شد، ابراز داشت: اعتیاد به هر گونه مواد مخدر نه تنها خانواده‌ها بلکه جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده و باید به طور جدی به آن رسیدگی شود.

جمشیدی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تقویت اراده معتادان در بازگشت به جامعه و استفاده نکردن از مواد مخدر افزود: تخلف یک مرکز را نباید به پای دیگر مراکز نوشت؛ اما با توجه به حساسیت‌ها هیچگونه تخلفی در این حوزه قابل اغماض نیست، همانگونه که امروز قاطعانه تخلفات یکی از مراکز ترک اعتیاد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

این مقام مسوول در بازدید سرزده خود با تحسین داوطلبان ترک اعتیاد، گفت: این بازدیدها برای اجرای قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور و تاکیدات فرماندار شیراز، رعایت قانون و پرهیز از هرگونه اهمال کاری بر ارایه خدمات مطلوب و افزون بر برخورد قاطع قانونی با مراکز ترک اعتیاد فاقد مجوز، مراکز دارای مجوزی هم که از استانداردهای حداکثری برخوردار نیستند، در یک بازه زمانی با محوریت اداره بهزیستی شیراز پیش از هرگونه برخورد قانونی باید نواقص را رفع کنند.

انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاوی صحنه‌هایی دلخراش و آزاردهنده در زمینه برخورد با معتادان در حال درمان است با واکنش و برخورد مسئولان همراه شد و به پلمب مرکز ترک اعتیاد در قلات شیراز انجامید.

در این فیلم افراد در استخر آب سرد انداخته می‌شدند و با شیلنگ کتک می خوردند و توهین کلامی نثارشان می شد.

حکم تخلیه و پلمب مرکز ترک اعتیاد و دستگیری متهمان با دستور مقام قضایی صادر شد.

دیدگاه