تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

نرخ بلیت مترو شیراز با مصوبه شورای شهر شناور تعیین شد

  • 13 بهمن 1399 - 12:01
نرخ بلیت مترو شیراز با مصوبه شورای شهر شناور تعیین شد

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اکثریت آراء به تعیین نرخ بلیت مترو به صورت شناور و بر اساس مسافت طی شده، رای موافق دادند.

به گزارش ایرنا،در یکصد و شصت و نهمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری درباره تعیین بهای بلیت سال ۱۴۰۰ مترو شیراز با نرخ شناور در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر این اساس، شوراییان به شهرداری شیراز مجوز دادند، روش اخذ بهای بلیت مترو را تغییر دهد، بدین‌ترتیب مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد.

براین اساس، از صفر تا دو و نیم کیلومتر به مبلغ ۲ هزار ریال، از دو و نیم تا پنج کیلومتر سه هزار ریال، از ۵ تا ۸ کیلومتر چهار هزار ریال، از ۸ تا ۱۱ کیلومتر پنج هزار ریال، از ۱۱ تا ۱۵ کیلومتر ۶ هزار ریال، از ۱۵ تا ۱۹ کیلومتر

هفت هزار ریال و از ۱۹ تا ۲۲ و ۵۸ صدم کیلومتر ۸ هزار ریال محاسبه می‌شود.

همچنین مبلغ بلیت تک‌سفره با توکن ۲۰هزار ریال خواهد بود و درصورتی که مسافران بهای بلیت را در زمان خروج پرداخت نکنند، ۱۰ هزار ریال از موجودی کارت آنان در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر خواهد شد.

این مصوبه در صورت تایید فرمانداری شهرستان شیراز از پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

چپگرد صدرا بنام دکتر خدادوست نامگذاری شد

در ادامه این نشست نیز مصوبه تغییر نام خیابان کوهسار به نام “دکتر علی‌اصغر خدادوست” لغو و به‌جای آن چپگرد در حال احداث واقع در تقاطع جاده صدرا و بلوار دکتر حسابی به نام وی تصویب شد.  

تغییر نام خیابان کوهسار به دکتر خدادوست در هفته‌های اخیر توسط شورای اسلامی شهر شیراز، واکنش‌های منفی از سوی خانواده این پزشک بلندآوازه و برخی اهالی شیراز را به دنبال داشت، به گونه‌ای که خانواده دکتر خدادوست این نامگذاری را در شان این چهره شاخص ندانسته و برخی از اهالی نیز که با نام کوهسار خو گرفته و به آن عادت کرده‌اند، نسبت به این تغییر نام اعتراض کردند.

سرانه ورزشی بانوان در شیراز افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه فضاهای ورزشی برای بانوان در این شهر، ضروری است فضای مناسبی به این اقشار تاثیر گذار جامعه اختصاص یاید و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز این موضوع در نظر گرفته شود.

محمدتقی تذروی، همچنین در بخش دیگری از سخنان خودبا به رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره و بیان کرد: شماری از این فروشگاه‌ها، بارانداز کالاهای بنجل قاچاق و وارداتی شده‌اند و خلاف سبک زندگی ایرانی اسلامی، مروج روح مصرف گرایی مفرط هستند و موجب رکود کارخانه‌های داخلی می‌شوند و در نهایت کاسبی‌های خُرد و کوچک و محله‌ای را نابود می‌کنند.

وی افزود: مالکان برخی از این فروشگاه‌ها احتمالا خارج نشین و حتی غیر ایرانی هستند و به همین جهت سود حاصله از این امر به صورت ارز از کشورخارج می‌شود.

تذروی ادامه داد: از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و کارشناسان تقاضا دارم تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند و بررسی کنند که به ازای سرانه جمعیت شهر شیراز به چه تعداد از این فروشگاه‌ها نیاز است و از احداث و افزایش بی رویه آنان جلو گیری شود. 

شیراز مجددا به وضعیت قرمز کرونایی نزدیک می‌شود

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: با ساده انگاری کرونا که این روزها مشاهده می‌شود، حداقل تا ۶ ماه آینده وضعیت شیراز سفید نخواهد شد. 

قاسم مقیمی افزود: تمام دغدغه سیستم بهداشت و درمان، کنترل شرایط موجود و کاهش روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ است. 

وی اضافه کرد: حجم ترددها و ترافیک خودرویی این روزها در شیراز و جاده‌های بین شهری بیداد می‌کند، ورودی و خروجی مسافران نیز در پایانه‌های هوایی و زمینی به قدری افزایش یافته است که گویی ویروس کرونا رو به نابودی می‌رود.

مقیمی، با بیان اینکه با سهل انگاری‌ها، وضعیت آینده شیراز همچنان به رنگ‌های زرد و قرمز خواهد بود، گفت: مرزهای شرق، شمال، غرب و بخشی از جنوب استان فارس، زرد رنگ است و حجم مراودات و ارتباطات روزانه به مرکز استان هر لحظه امکان تبدیل شیراز به شهر زرد و قرمز را به وجود آورده است. 

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: در حالی که استاندارد جهانی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۵ درصد به بالاست، در شیراز این عدد ۱۵ درصد کمتر از استاندارد جهانی یعنی برابر ۸۰ درصد است که بی شک  با توجه به عدم ثبات در آمار فوتی‌های حاصل از کرونا و افزایش شمار بیماران سرپایی و مبتلایان، پیک چهارم این بیماری به زودی بر شهر حاکم می‌شود و این بار تلفات انسانی فاجعه بار و به گفته کارشناسان حداقل چهار برابر گذشته خواهد شد.

وی، با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر شیراز در ایجاد زمینه امید و رونق کسب و کار مردم آن هم در شرایط کرونایی گفت: با توجه به این موضوع ضروری است از همین امروز به دوران پس از کرونا بیندیشیم و برنامه‌های ما در سال آینده متناسب با پساکرونا تنظیم شود واینجاست که متخصصان و متولیان حوزه برنامه‌ریزی شهرداری باید طرحی نو دراندازند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۳۲ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند، شهرستان‌های شیراز، استهبان، پاسارگاد، زرقان و ممسنی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته‌اند اما هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارند.

همچنان ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، برنامه و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی به صورت حضوری در استان فارس تداوم دارد و افزون بر این محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در مراکز شهرستان‌های فارس همچنان ادامه دارد و بی‌توجهی به این محدودیت‌ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را به دنبال دارد.

دیدگاه