معاون دادستان شیراز: از هیچ خطایی در کمپ‌های ترک اعتیاد نمی‌گذریم

  • 12 بهمن 1399 - 12:36
معاون دادستان شیراز: از هیچ خطایی در کمپ‌های ترک اعتیاد نمی‌گذریم

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز در پی وقوع آزار در کمپ ترک اعتیاد منطقه قلات این شهرستان عنوان کرد: پیش از این رخداد نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد را با نگاه مثبت دنبال می‌کردیم اما از این پس با نگاه قاطع، قضایی و حقوقی از هیچ مساله‌ای گذر نخواهیم کرد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، شامگاه شنبه پیرو انتشار خبرهایی درباره آزار و اذیت معتادان در کمپ ترک اعتیاد واقع در منطقه قلات شیراز، از نشست اضطراری این اداره کل با مدیران مراکز ترک اعتیاد در شیراز خبر داد.

در این گزارش از قول قاسم عسکری‌فرد معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر آمده است: نگاه جامعه پیش از این به معتادان نگاهی مجرمانه بود؛ اما در حال حاضر با حمایت سازمان بهزیستی دیدگاه عموم به معتاد، یک فرد بیمار نیازمند مراقبت است.

سرپرست دادسرای انقلاب شیراز افزود: رفتار ناشایست عوامل خاطی در کمپ یاد شده خاطر عموم را جریحه‌دار کرد و توقع مردم از رؤسای کمپ‌های ترک اعتیاد باعنوان امین و مسئول نگهداری از این بیماران این است که رفتارهایشان در قالب دستورالعمل‌ها و آموزش‌هایی که دیده‌اند و بدون هرگونه رفتار سلیقه‌ای باشد.

عسکری فرد ادامه داد: تخریب شخصیت فرد دارای اعتیاد و شکستن عزت نفس آنان به جای کمک به سلامتی آن‌ها صددرصد نتیجه برعکس می‌دهد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه اظهار داشت: شاهد تلاش‌های مسئولان مراکز ترک اعتیاد در فارس هستیم و امیدواریم با نگاهی انسانی به این موضوع از اینگونه رفتارهای غیرانسانی جلوگیری کنیم.

عسکری‌فرد بیان کرد: این اتفاق برای ما کم نیست و با ناظران، کمپ‌داران و مسئولانی که جرم را رقم زده‌اند، حتما و قطعاً برخورد جدی خواهیم کرد، چرا که قرار نیست به خاطر اشتباهات و کوتاهی افرادی خاص، زحمات دیگر مسئولان استان زیر سوال رود.

به گزارش ایرنا، روز جمعه (دهم بهمن ماه ۹۹) انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاوی صحنه‌هایی دلخراش و آزاردهنده در زمینه برخورد با معتادان در حال درمان است، با واکنش و برخورد مسوولان همراه شد و به پلمب مرکز ترک اعتیاد انجامید.

در این فیلم، افراد در استخر آب سرد انداخته شده و با شیلنگ مورد ضرب و شتم و نیز توهین کلامی قرار گرفته‌اند. این رفتار که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی‌ شد، در واکنش‌ها، رفتاری نامناسب و به دور از انسانیت توصیف شده است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شیراز با ورود به موضوع، دستورات اکیدی را به ‌منظور پیگیری و برخورد با متخلفان صادر کرد که منجر به دستگیری پنج نفر در یک پرونده و سه نفر در پرونده‌ای دیگر شد.

دیدگاه