کاهش آمار غرق‌شدگی در فارس

  • 29 دی 1399 - 12:20
کاهش آمار غرق‌شدگی در فارس

رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی شیراز اعلام کرد که براساس آخرین آمارها و مقایسه آن با آمار سال گذشته، شاهد کاهش تعداد افراد غرق شده در استان فارس بوده‌ایم.

دکتر علی بیرجندی، دوشنبه ۲۹ دی گفت: براساس آخرین آمارها، در استان فارس طی هشت ماه منتهی به آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شمار افراد غرق شده در این استان ۸.۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پزشکی قانونی فارس، بیرجندی اضافه کرد: از ابتدا تا پایان آبان ماه امسال ۸۱ نفر در استان فارس به دلیل غرق شدگی، جان باخته و اجساد آنان برای انجام معاینات لازم به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی شیراز گفت: تعداد افرادیکه سال گذشته در فارس براثر غرق شدگی، جان باخته‌ و اجساد آنان به پزشکی قانونی ارجاع شد، در مدت مشابه سال گذشته ۸۹ نفر بود.

این مقام مسئول گفت: از تعداد ۸۱ قربانی غرق‌شدگی در فارس، ۶۷ نفر مرد و ۱۴ نفر زن بوده‌اند.

بیرجندی ادامه داد: اجساد افرادیکه بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست می‌دهند با هدف انجام معاینه، کالبدشکافی، تعیین علت دقیق فوت و صدور جواز دفن، به پزشکی قانونی انتقال داده می‌شود.

رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی شیراز خاطرنشان کرد که برابر آمارهای تایید شده، استان فارس در هفت ماه منتهی به پایان مهر امسال، با ۷۹ فوتی بعد از خوستان و مازندران، رتبه سوم مرگ براثر غرق شدن را دارد.

دیدگاه