ضریب اشغال‌تخت‌ بیمارستانی مبتلایان‌ کرونا درفارس کمتر از ۲۰ درصد است

  • 24 دی 1399 - 10:00
ضریب اشغال‌تخت‌ بیمارستانی مبتلایان‌ کرونا درفارس کمتر از ۲۰ درصد است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش بهبودی ۹۷ درصدی مبتلایان به کرونا در این استان گفت: هم‌اینک ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان توسط افراد مبتلا به کرونا به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

گزارش چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس به نقل از عبدالرضا قاسم پور در جلسه با هیات رئیسه اتاق اصناف استان و روسای اتحادیه‌های صنفی شهر شیراز حاکی است: ۱۹ شهر فارس در مواجهه با بیماری کرونا در وضعیت آبی و ۱۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

او ادامه داد: تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی نیز در استان به صفر و درصد مثبت شدن تست‌های کرونا هم به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

قاسم پور با اشاره به همراهی اصناف از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیان کرد: اصناف در مقاطع مختلف انقلاب از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه و اخیرا هم در مواجهه ۱۰ ماهه با کرونا، با همراهی خودجوش و داوطلبانه خود، به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ سلامت جامعه کمک بسیاری کرده‌اند.


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا افزود: از ابتدای شروع کرونا در فارس، اصناف به رغم مشکلات و فشارهای و آسیب‌هایی که این بیماری به کسب و کار آنها تحمیل کرد، برای حفظ و حراست از جان مردم، هر زمان که نیاز شد در همراهی با اجرای محدودیت‌ها پیشگام شدند.

قاسم پور اضافه کرد: همراهی و همکاری مردم به ویژه اصناف  و بازاریان استان و شهر شیراز با اجرای محدودیت‌های کرونایی از جمله  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت مشروط برخی از مشاغل تا ساعت ۱۸، طرح جامع مقابله با کرونا و طرح شهید سلیمانی منجر به این شد که این استان نسبت به سایر استان‌ها در درگیری با بیماری کرونا  وضعیت بهتری داشته باشد .

وی، ضمن اشاره به نقش اثرگذار اصناف از جمله در رعایت بهداشت و اجرای محدودیت‌های کرونایی ادامه داد: انتظار است که اصناف بار دیگر با همراهی در اجرای مصوبات استانی کرونا برای حفظ شرایط فعلی، از ورود شهرهای استان در آستانه نوروز سال ۱۴۰۰  به رنگ بندی قرمز و نارنجی جلوگیری کنند چرا که ورود به شرایط قرمز و نارنجی منجر به تعطیلی اجباری بخشی از گروه‌های شغلی و صنفی خواهد شد.

قاسم پور، با اشاره به واگذاری، نظارت، بازرسی و اجرای مصوبات کرونایی به بازرسان مجموعه اصناف گفت: با توجه به لزوم حمایت از صنوف آسیب دیده از کرونا، ضرورت دارد که تمام مصوبات حمایتی و تسهیلاتی دولت در قبال مشاغل آسیب دیده از کرونا به دقت اجرایی شود.

او افزود: مجموعه اداری و دولتی و بانک‌ها موظف به اجرای مصوبات حمایتی کرونایی  دولت هستند و سامانه ۱۱۱ (سامد)  برای دریافت  گزارش‌ها و شکایت‌های احتمالی نسبت به روند اجرای مصوبات کرونایی دولت توسط مجموعه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

دیدگاه