ثبت‌نام ۱۳ هزار کارگر در فارس برای مسکن

  • 21 دی 1399 - 9:32
ثبت‌نام ۱۳ هزار کارگر در فارس برای مسکن

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ثبت‌نام ۱۳ هزار و ۲۷۶ کارگر شاغل و بازنشسته این استان در طرح اقدام ملی مسکن، گفت: این طرح ظرفیتی ویژه برای خانه‌دار شدن کارگران و بازنشستگان این استان است.

سهراب مختاری یکشنبه ۲۱ دی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون درخواست ۳۱۸۰ کارگر شاغل و بازنشسته فارس در طرح اقدام ملی مسکن پذیرفته شده است، گفت: به حتم این طرح یک ظرفیت خوب برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف به ویژه کارگران شاغل و بازنشسته است.

مختاری همچنین از مساعدت‌های ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای خانه دار شدن کارگران شاغل و بازشسته در تخصیص تسهیلاتی علاوه بر وام یکصد میلیونی وزارت راه و شهرسازی و استفاده از ظرفیت موسسات اقتصادی وابسته به حوزه تعاون برای تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز این متقاضیان، خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از آماده سازی پیش نویس تفاهم نامه ای در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن برای خانه دار شدن کارگران و بازنشستگان این استان نیز خبرداد و گفت: براساس مذاکرات انجام شده به زودی تفاهم نامه‌ای بین این اداره‌های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی فارس با هدف تامین مسکن کارگران با کمک کارفرمایان و تعاون‌گران منعقد خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی، مقرر شده است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر کشور اختصاص یابد، لذا فارس هم باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشد.

مختاری اضافه کرد: کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که تاکنون موفق به ثبت نام در طرح مسکن ملی نشده‌اند این فرصت مجددا ایجاد شده که متقاضیان از روز پنج شنبه هفته گذشته ۱۸ دی ماه لغایت پنج‌شنبه هفته جاری ۲۴ دی ماه ۹۹ با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون استان فارس با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد طرح اقدام ملی مسکن به قشر کارگری اختصاص پیدا کرده است، گفت: متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن کارگری ثبت نام کرده و تاکنون موفق به افتتاح حساب و واریز مبلغ آورده اولیه نشده‌اند، تا پایان دیماه سالجاری فرصت دارند تا نسبت به تکمیل موجودی اقدام کنند.

دیدگاه